וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים השקעות במגעים עם אפריקה ישראל ודנקנר להתמודדות במכרז השליטה בבזק

הארץ

23.10.2001 / 7:29

על פי כללי המכרז שקבעה הממשלה, הקבוצה שתרכוש את השליטה בבזק חייבת לכלול משקיעים ישראליים (לפחות 20%) ומשקיעים זרים (לפחות 20%)

מאת הדר חורש

קבוצת פועלים השקעות תנסה לגבש קבוצה לרכישת השליטה בחברת בזק ; מגעים ראשוניים בעניין מתנהלים בין פועלים השקעות לאפריקה ישראל וחלקים ממשפחת דנקנר. על פי כללי המכרז שקבעה הממשלה, הקבוצה שתרכוש את השליטה בבזק חייבת לכלול משקיעים ישראליים (לפחות 20%) ומשקיעים זרים (לפחות 20%).

מקורות בשוק ההון הישראלי אמרו אתמול, כי החלטת ראש הממשלה ושר התקשורת למכור את כל מניות הממשלה במקשה אחת עשויה להקשות על גיוס המשקיעים וההון הנדרשים לרכישת בזק, אך היא לא תהווה מחסום. ההחלטה התקבלה בעקבות דרישת השב"כ ומשרד הביטחון שסברו כי מכירת השליטה בחלקים עלולה לערער את יציבות השליטה בחברה.

הבעיה העיקרית של המשקיעים הישראליים העתידיים היא גיוס המשקיע הזר. מבדיקות שערכה חברת מריל לינץ', היועצת לממשלה בהפרטת בזק, אין עניין בקרב משקיעים זרים ברכישת השליטה בבזק.

מנכ"ל רשות החברות, ירון יעקובס, אמר כי המודעה למכירת החזקות הממשלה (50.01%) עתידה להתפרסם בתוך שבועיים. רשות החברות אינה מתכוונת בינתיים לטפל בתוכנית לגיוס הון באמצעות הנפקת מניות של בזק, מכיוון ששער המניה ירד מתחת ל-6 שקלים, מחיר שאינו מאפשר את השגת סכום היעד לגיוס - 900 מיליון שקל.

הסכום מיועד להבטחת יכולתה של בזק לעמוד בהוצאות תוכנית הפרישה המוקדמת שלה. ועד העובדים דורש כי הגיוס יבוצע למרות מחיר המניה הנמוך. יו"ר הוועד, שלמה כפיר, אמר אתמול כי יש לבצע את גיוס ההון ולהשלים את הסכומים שיחסרו בדרכים אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully