וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקים להשקעות מחפשים משקיע זר לאלרון

הארץ

23.10.2001 / 7:52

המגעים עדיין לא הניבו מו"מ רשמי בין דסק"ש או החברה האם אי.די.בי - לבין רוכש פוטנציאלי; אלרון נסחרת לפי שווי שוק של כ-282 מ' ד'

מאת אורה קורן

בנקים להשקעות החלו לחפש משקיע זר לרכישת חברת אלרון מדסק"ש - כך אמרו מקורות בסקטור הפרטי; לא ידוע אם מדובר בצעד שנעשה ביוזמת דסק"ש או ביוזמת אותם בנקים.

לדברי אותם מקורות, המגעים החלו לפני כמה שבועות, במקביל להתעניינות ראשונית מצד משקיעים ישראלים פוטנציאלים בחברה. כל המגעים מתנהלים בשלבים ראשוניים ועדיין לא הניבו מו"מ רשמי בין דסק"ש או החברה האם אי.די.בי לבין רוכש פוטנציאלי. אלרון נסחרת לפי שווי שוק של כ-282 מיליון דולר.

הנהלת דסק"ש סירבה להגיב לידיעה. בהנהלת אי.די.בי, בראשות ליאון רקנאטי, אמרו כי לא התבצעה פנייה רשמית לבנקים להשקעות למציאת רוכש לאלרון, ואם מתנהלת פעילות מסוג זה, היא מתבצעת על דעת הבנקים עצמם. הנהלת אי.די.בי סירבה להתייחס לידיעה על עצם נכונותה למכור את אלרון.

אלרון מחזיקה, בין השאר, באלביט מערכות (22.3%) העוסקת בהשבחה ובפיתוח מערכות נשק מתקדמות; באראלנט (11%) ; בחברות התוכנה, אלרון סופטוור ואלרון טלסופט, (קרוב לכ-100% בכל אחת); בחברת הסלולר, פרטנר (12.4%) ; בספקית האינטרנט, נטוויז'ן (50%) ובחברת הציוד הרפואי, גיוון אימג'ינג (12%) מניה , שהונפקה לאחרונה.

קבוצת אי.די.בי נמצאת בעיצומו של תהליך לשינוי מבנה השליטה, שעיקרו גיבוש גרעין שליטה על בסיס הסכם שנחתם בין ליאון רקנאטי לקבוצות קרסו וקרדן. אף שההנהלה הנוכחית אינה מתכוונת לנקוט שינויים מרחיקי לכת בקבוצה עד לאישור גרעין השליטה על ידי הרשויות, נמשכים תהליכי מכירה של חברות. בין החברות המועמדות למכירה כלולות אזורים, איטונג, אלרון ואילנות בטוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully