וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד פנינה גיא - הממונה על האכיפה ברשות ניירות ערך - פורשת מתפקידה

אתי אפללו

6.7.2008 / 13:43

נימקה פרישתה ברצונה להשתלב - לאחר תקופת צינון - בשוק הפרטי



הממונה על האכיפה ברשות ניירות ערך, עו"ד פנינה גיא, הודיעה בשבוע שעבר ליו"ר הרשות, פרופ' זוהר גושן, על כוונתה לפרוש מעבודה ברשות. היא נימקה את פרישתה ברצונה להשתלב - לאחר תקופת צינון - בשוק הפרטי.



פנינה גיא (57) משמשת כממונה על האכיפה ברשות מאז שנת 2003. בראשית שנות השבעים למדה משפטים באוניברסיטה העברית ולאחר מכן התמחתה אצל שופטת בית המשפט המחוזי בדימוס הדסה בן-עתו ובפרקליטות מחוז תל אביב. לאחר מכן עבדה בפרקליטות במשך 27 שנים ובין השאר, הובילה את התביעה בתיקים שהתנהלו בעניינם של עופר נמרודי, ולדימיר יקירביץ', צבי יעקובסון, אולג יעקובוב, יגאל עמיר ומרגלית הר-שפי.



בתפקידה כממונה על האכיפה הייתה גיא מעורבת בשורה של צעדים שמטרתם הידוק וייעול של אכיפת דיני ניירות ערך. היא טיפלה בתיקי חקירה שונים שנפתחו על ידי הרשות ובהם תיקים בפרשיות פסגות-פיא, צינורות המזרח התיכון, דן כהן, דור כימיקלים, בולוס, עודד דסאו, מי עדן, ספן ו-TRD.



כמו כן הובילה גיא את צוות האכיפה של הרשות שטיפל בשורה של צעדים שנועדו לייעל ולהדק את האכיפה הפלילית וכן לייצר אכיפה משלימה שעיקרה שימוש בעיצומים כספיים כבדים שיוטלו על מפרי חוק ובסנקציות נוספות שכיום אינן מעוגנות עדיין בחקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully