וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגלה מרקל: על מדינות המערב לסייע למדינות המתפתחות הנאבקות בעליית מחירי המזון

סוכנויות הידיעות

6.7.2008 / 15:01

במאמר שכתבה ביומון "טגסשפיגל", הזהירה מרקל כי העלייה במחירי המזון תפגע ביציבותן של המדינות המתפתחות

מנהיגי המדינות המתועשות יוועדו בכינוס הג'י-8 השנתי ביפאן ביום שני, וידונו בין היתר בהשפעתה של העלייה החדה במחירי המזון בשנה האחרונה על אוכלוסיות העולם העניות.



"החרפתה של בעיית המזון העולמית מגבירה את הרעב ברחבי העולם ומאיימת על היציבות הפוליטית של מדינות מתפתחות רבות", כתבה מרקל במאמר דעה שהתפרסם היום ביומון הגרמני "טגסשפיגל". מרקל הוסיפה כי "במהלך הפגישה עלינו להגיע להסכמה על חבילת צעדים מקיפה שתבטיח את סדירותה של אספקת המזון".



מרקל אמרה עוד כי גרמניה כבר חיברה מספר הצעות תגובה לתרחיש לפיו תחול הסלמה חריפה במשבר המזון העולמי, בנוסף לאסטרטגיה לטווח הארוך שתכלול צעדים להגברת קצב הייצור החקלאי.



מרקל, שלא ציינה אילו צעדים תכלול ההצעה הגרמנית, אמרה בשבוע שעבר בראיון לסוכנות הידיעות איי.פי כי מדינות המערב צריכות לסייע למדינות המתפתחות ליישם רפורמות חקלאיות שיאפשרו להן למנוע מחסור במזון.



קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הזהירה בשבוע שעבר כי העלייה במחירי המזון והנפט תאיים על יציבותן של חלק מהמדינות המתפתחות ותקשה על ממשלותיהן לאזן בין הצורך לדאוג לרווחתם של תושביהן העניים לבין הרצון לשמר את הצמיחה הכלכלית "אם מחירי המזון ימשיכו לעלות ומחירי הנפט יישארו ברמתם הנוכחית, ממשלות מסוימות לא יוכלו להאכיל את אזרחיהן ולהמשיך לשמור על יציבות כלכלתן", אמר יו"ר הקרן, דומיניק שטראוס-קאהן, שציין כי הזינוק במחירי הסחורות כיום הוא החד ביותר מאז תחילת שנות ה-70.



שטראוס-קאהן הוסיף כי בעוד העלייה במחירי הסחורות יוצרת בעיות גם במדינות המפותחות, המדינות המתפתחות, שניסו בשנים האחרונות לשפר את יציבותן הכלכלית ולהפחית את שיעורי העוני, ייפגעו יותר מהעלייה במחירים. קרן המטבע צופה כי העלייה במחירי הסחורות, הגבוהה ב-20% מתחזית שפרסמה ה-IMF עצמה באפריל, עשויה "לערער בצורה קיצונית" את יציבותן של 72 מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully