וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד ישראל פרי עתר לבג"צ בבקשה להוציא צו להעברת עדותו של מרטין הקה לבית המשפט בגרמניה

הילה רז

6.7.2008 / 15:18

הקה הוא עד מדינה במשפט גניבה המתנהל נגד פרי

באוקטובר 2007 הורשע פרי בבית המשפט המחוזי בתל אביב בגניבה של כ-320 מיליון מארק גרמני מפרמיות ביטוח ששולמו מראש לחברות בשליטתו. לפני כחמישה חודשים גזר בית המשפט על פרי 12 שנות מאסר וקנס בסך 22 מיליון שקל. ערעורו של פרי על הרשעתו נדון בימים אלו בבית המשפט העליון.



בעתירתו הנוכחית טוען פרי כי רשויות החוק בישראל מפרות אמנות בינלאומיות עליהן חתומה מדינת ישראל. לגרסתו, במרץ 2007 הגישה גרמניה לישראל בקשה לצלם ולהעביר מסמכים מתיק בית המשפט שדן בעניינו. למרות זאת, טוען פרי כי הרשויות לא התפנו לכך עד עתה בחלוף שנה וארבעה חודשים.



לטענת פרי מחדלים אלו מסייעים להקה, בכך שהם מעכבים את הרשעתו של הקה במשפט המתנהל נגדו בגרמניה. לגרסת פרי, במהלך השנים 1999-1998 גנב ממנו הקה כספים. פרי מציין כי כשגילה זאת הגיש תלונה פלילית נגד הקה ברמניה וכתב אישום שהגישו רשויות התביעה בגרמניה מייחס להקה גניבה בהיקף כספי של כשלושים מיליון שקל. לטענת פרי, היעדר המענה של ישראל הוביל לעיכוב פסק דינו של הקה בבית המשפט בגרמניה.



פרי טוען כי לאחר שהגיש את תלונתו נגד הקה פנה האחרון לרשויות התביעה בישראל ואלו קיבלו את גרסאותיו של הקה והעניקו לו מעמד של עד מדינה.



בעתירה שהגיש, מציין פרי כי בית משפט בשוויץ שדן בתביעה אזרחית שהוגשה נגד הקה, קבע כי עדויותיו של הקה בהליך שהתנהל נגדו היו לא אמינות.



לגרסת פרי, הוא פנה פעמיים לשר המשפטים וליועץ המשפטי לממשלה ודרש כי יעבירו לרשויות בגרמניה את המידע שביקשו. לטענתו של פרי במכתבי התשובה שקיבל לא ניתן הסבר של ממש לעיכוב ולכן לא נותרה לו ברירה אלא לעתור לבג"צ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully