וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאף אחד לא אכפת מ-MSN ישראל

מעיין כהן

6.7.2008 / 15:40

לפני שבוע וחצי, במועדון אליזבת בהרצליה פיתוח, פיזזו מנכ"ל MSN ישראל, שרגא מור, והמשנה למנכ"ל צביקה שיינפלד, במסיבה לרגל פתיחת הקיץ שערך הפורטל. למסיבה המוצלחת הוזמנו המפרסמים, הפרסומאים ונציגי המדיה והתקשורת, שטרחו והגיעו. בין וודקה רדבול לנשנוש סושי, המוזמנים צפו בסרטונים הומוריסטיים הממחישים את כוחו של MSN מסנג'ר ושמעו את הצהרותיו ותוכניותיו של מור לעתיד.

גם בכירי מיקרוסופט ואינטרנט זהב היו במסיבה - אותם בכירים שרוקמים את המהלך הנוכחי במשך חודשים ארוכים. גם הם שתו דרינק או שניים, גם הם שמעו את ההצהרות והתוכניות לעתיד ששחרר מור מעל הבמה. ואף על פי כן, אף אחד מהם לא חשב שאולי כדאי לעדכן את המנכ"ל בעסקה המתרקמת. אף אחד לא חשב שאולי כדאי למנוע ממור להצהיר על תוכניות, שהיטב ידעו כי בעוד שבוע וחצי כבר לא יהיו רלוונטיות עבורו.

את ההפתעה שהכינו לו בעלי המניות שלו גילה מור יחד עם התקשורת והמשקיעים. כל המהלך נעשה מעל ראשו. תגובתו, היחידה האפשרית כנראה במצב כזה, היתה התפטרות מיידית. כאשר נשאל על כך, אמר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין, כי "בעסקאות מסוג זה המגעים מתנהלים בין בעלי המניות. שרגא היה מנכ"ל ראוי, ואני מכבד את ההחלטה שלו".

ייתכן אפוא, שלמנכ"ל ראוי הגיע יחס ראוי יותר. ואף על פי כן, אין בהתנהלות עניינים זו כלפי המנכ"ל שום הפתעה. היא בסך הכל משקפת את יחסם ל-MSN ישראל עצמה. איך נאמר זאת בעדינות? לאף אחד מבעלי המניות שלה לא אכפת מ-MSN ישראל - חוסר אכפתיות שמלווה את הפורטל מיום הקמתו, ובא לידי ביטוי בשורה של החלטות תמוהות.

הימים הטובים ההם, אי שם בשנת 2000, כאשר האינטרנט הישראלי עוד היה בחיתוליו והגולש קיבל את MSN ישראל בעמוד הבית כברירת מחדל ולא תמיד ידע או התעניין מספיק כדי להחליף אותו - חלפו לבלי שוב. בשנים האחרונות אוכלוסיית הגולשים הפסיקה לצמוח, ואלה גילו שיש חיים מעבר לעמוד הבית ולפורטלים, והפכו מתוחכמים יותר ויותר. התחרות הפכה עזה מתמיד, ו-MSN ישראל לא היה היחיד שנפגע ממנה.

כשאף אחד לא רוצה להשקיע במיוחד, התקבלו שורת החלטות שהביאו את MSN למה שהוא היום: אתר המתבסס כמעט כולו על שאיבת תכנים ממקורות חיצוניים, נעדר בידול וחדשנות, אתר שהכנסותיו ומספר הגולשים בו יורדים בהתמדה - וכמעט כל הבכירים בו התפטרו, פוטרו או הוחלפו. אינדקציה נוספת, אם מישהו זקוק לה, למצבו הרעוע של הפורטל.

מה יוליד המהלך הנוכחי? MSN ישראל כפי שאנו מכירים אותו עומד למות ולהיוולד מחדש: כמו ברוב המדינות בהן הוא פועל, הוא עובר לשליטתה הבלעדית של מיקרוסופט. כעת השאלה העיקרית היא כמה תהיה מיקרוסופט מוכנה להשקיע במותג הכושל שטיפחה במהלך השנים. באשר לסמייל מדיה - אובדן מקור הכנסה משמעותי כזה צפוי להקשות עליה מאד. גם היא, כנראה, תצטרך להמציא את עצמה מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully