וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמיש מקלנן מ-Y&R: "רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי יכולים לעזוב אך הם מחוייבים כלפינו"

איילה צורף

6.7.2008 / 16:00

מנכ"ל Y&R העולמית אומר בראיון מיוחד: "הודו, ברזיל, ישראל וספרד -המדינות עם היקף הצמיחה הגדול ביותר"

מה אתה עושה כדי לעמוד ביעד הזה?



"אנחנו הופכים כל חטיבה בקבוצה ליותר דיגיטלית. האנשים שאנחנו בוחרים להעסיק בחברה הם אנשים עם זיקה למדיה הדיגיטלית. ניצור רעיונות שמתאימים למדיות הדיגטליות. פעם היינו ממוקדים בפרסום בטלוויזיה וכעת אנחנו שואלים עצמו כיצד הרעיון יוצא לפועל בעיקר באינטראקציה עם הלקוח".



מהן המדינות שבהן חברות Y&R הציגו את הצמיחה הגדולה ביותר?



"יש לנו 184 משרדים ו-7,000 עובדים. כולם חשובים. יש לנו כמה מדינות שבהן הצמיחה בשנה האחרונה היא דו ספרתית: הודו, ברזיל, ישראל וספרד. בסין נגיע השנה ל-10% צמיחה. אני מאמין שבדובאי נראה בשנה הבאה צמיחה דו ספרתית".



מה יש במדינות הללו שהופך אותן למדינות הצומחות ביותר?



"המכנה המשותף הוא שיש להן הנהלה חזקה ויציבה, וללקוחות זה חשוב. בנוסף, אלו סוכנויות שיש להן בסיס של מחוייבות ליצירתיות ולכולן יש עוצמה בתחום הדיגיטלי. בישראל למשל, יש לנו את משרד הפרסום הכי יצירתי בעולם. השנה הם זכו במספר גדול של פרסים באולימפיאדה של תעשיית הפרסום - פסטיבל קאן".



האם אתה מוטרד מההאטה בכלכלות האמריקאית והאירופאית?



"אין ספק שיש האטה כלכלית, וזה החל להגיע לשוק הפרסום. מצד אחד אנחנו רואים האטה בארה"ב, אך מהצד השני רואים גידולים במדינות אחרות. למשרדי פרסום טובים, קיצוץ בתקציבי פרסום הוא דווקא הזדמנות: לעיתים הלקוח מצמצם את מספר המשרדים שהוא עובד עימם מ-2 ל-1. אם אנחנו נדאג להיות המשרד שיבחר להיות האחד, מצבנו ישתפר".



בתחום הקריאייטיב מצבה של Y&R אינו מזהיר. סוכנות בגודל דומה לשלך - BBDO - מצליחה שנה אחר שנה לקחת את רוב הפרסים הבינלאומיים.



"זה נכון. הם יותר ממוקדים בקריאייטיב מאיתנו, זה ככה כבר כמה עשורים. יש להם מחוייבות גדולה יותר מאיתנו לנושא. פעם היינו כמוהם, אבל זה נפגע. זה הכל שאלה של הנושאים שבהם בוחרת ההנהלה להתמקד. במקרה שלי, זה יהיה הפוקוס שלי. רק לאחרונה הבאנו אלינו מסאצ'י & סאצ'י את אחד מהאנשי הקריאייטיב הבולטים בעולם, טוני גריינג'ר".



בדצמבר הקרוב תהפוך Y&R לבעליו היחידים של שלמור-אבנון-עמיחי שישנה את שמו ל-Y&R ישראל. לפי הערכות נעשתה עסקת רכישת הבעלות המלאה לפי שווי של כ-40 מיליון דולר. מקלנן מסרב להתייחס לסכום ששולם.



מה התוכניות שלך למשרד?



"אני רוצה לשמר את הססטוס קוו הנוכחי ולעזור לשלומי אבנון, לרמי שלמור ולגדעון עמיחי להמשיך לבנות את העסק. לכל אחד מהם יהיה תפקיד גדול וחשוב ב-Y&R העולמית: שלומי הוא כבר היום סגן נשיא Y&R אירופה. גדעון הוזמן על ידי טוני, שהוא סמנכ"ל הקריאייטיב העולמי שלנו, לקחת חלק בקבוצת הקריאייטיב שמובילה את הפעילות העולמית, וחברים בה בסך הכל שמונה מנהלים מהעולם".



אתה לא מוטרד מהאפשרות שלאחר שיחדלו להיות בעלים, רמת המחוייבות של רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי תרד?



"רמי, גדעון ושלומי יכולים לעזוב בדצמבר, אבל הם מחוייבים כלפינו, השקענו בהם הרבה מאוד. אין לנו תוכניות להביא מנכ"ל אחר. רמי ימשיך לנהל את העסק".



הראיון המלא מחר בעיתון TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully