וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה בשירות הסלבס

גיא גרימלנד

6.7.2008 / 17:21

סטארט אפ ישראלי יסייע לחמוק מצלמי פפראצי: PhotoFree מפתחת טכנולוגיה לשיבוש של צילומים

בר רפאלי, שימי לב: הפיתוח הטכנולוגי הבא מיועד גם לך. חברת הסטארט אפ PhotoFree הישראלית מפתחת טכנולוגיה לחסימה ושיבוש של צילומים דיגיטליים. המשמעות: סלבריטאים הסובלים מבעיה של חשיפה מתמדת לצלמים שרודפים אחריהם (פפראצי) יוכלו למנוע את הצילום. החברה עושה בימים אלו את צעדיה הראשונה לאחר שהשלימה גיוס של כ-900 אלף דולר (2.84 מיליון שקל) מחממת אופקים היי-טק ונצ'רס שבבעלות קבוצת קפיטל פוינט וממשקיעים פרטיים והחלה לפעול במסגרת החממה.

החברה מציינת כי מדובר בטכנולוגיה אלחוטית שמאפשרת לשבש כל צילום דיגיטלי (סטילס ווידיאו) בצורה שאינה ניתנת לשחזור על ידי המשתמש ושתמנע את השימוש העתידי בצילום. הטכנולוגיה אינה מוגבלת לאיזורים סגורים בלבד, אלא פועלת בכל רדיוס המכוסה על ידי המערכת.

PhotoFree מציינת כי שילובן של מצלמות דיגיטליות בטלפונים סלולריים והגידול המתמשך במכירות המצלמות הדיגיטליות בעולם, יצרו בשנים האחרונות בעייה חמורה לחברות, גופי ביטחון, ידוענים, אירועי תרבות וקורבנות של צילומי סתר, שלא יכלו למנוע את הצילום ואת פרסומו. בנוסף, מבהירה PhotoFree כי חברות שעוסקות במחקר ובפיתוח מגבילות כיום את השימוש בטלפונים סלולרים מצויידי מצלמה בתוך שטחן לאחר שבעבר נגרמו להם הפסדים גדולים בגלל ריגול מסחרי.

עוד מציינים ב- PhotoFree כי גם במערכות הביטחון לא מצאו עדיין דרך להתמודד עם בעיית הצילום הדיגיטלי באיזורים מסווגים ומתמודדים עם הבעיה באמצעות איסור על הכנסת טלפונים כאלו למקומות כאלו. בעיות נוספות שנוצרות מהשימוש במצלמות הדיגיטליות והזמינות שלהן הן צילום בסתר של אנשים (כמו צילום נשים בחדרי מדידות בחנויות אופנה או בשירותי קניונים).

הטכנולוגיה מפותחת על ידי היזם והחוקר ד"ר זאב זלבסקי מאוניברסיטת בר-אילן. מאיר טייכנר, מנהל פיתוח עסקי בחממת אופקים, מציין כי הטכנולוגיה נמצאת בשלב זה עדיין בשלבי פיתוח ראשונים. "בשלב זה ישנה הוכחת היתכנות, כשהמטרה לשפר את הטווח והגילוי של הטכנולוגיה".

הילה גולדמן אצלן, מנכ"לית החברה, אמר ל-TheMarker כי בשלב זה יש אך ורק רעיון ותו לא. "אנחנו רק בתחילת הדרך. מדובר ברעיון על הנייר שאנחנו מקווים לפתח אותו. יהיה מה להרחיב על הנושא רק בשלב מאוחר יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully