וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות סלילת ק"מ כביש התייקרה תוך שנה וחצי בכ-90%

אבי בר-אלי

6.7.2008 / 16:45

בינואר 2007 עמדה עלות סלילת 1 ק"מ כביש ממוצע על כ-180 אלף שקל, בעוד כיום מגיעה העלות ל-340 אלף שקל

עלות סלילת ק"מ כביש התייקרה ב-18 החודשים האחרונים בשיעור של כ-90% - כך טוענים בהתאחדות הקבלנים. ראשי ההתאחדות יפגשו היום עם שר האוצר, רוני בר-און, במטרה להביא לשינוי שיטת ההצמדה בחוזי העבודה מול המדינה, ויעלו את הצעתם להצמדת הפרקים החוזיים לתתי-המדדים הרלבנטיים (מדד הברזל, הביטומן, הסולר).

על-פי נתוני ההתאחדות, מחיר הביטומן (המשמש לתרכובת האספלט) התייקר בשנה האחרונה בעקבות העלייה במחיר חבית נפט בעשרות אחוזים, כאשר רק בחודש האחרון עלה ב-12%. כמו-כן, מאז אוקטובר 2007 התייקר מחיר הברזל בכ-115%, כאשר בשבוע שעבר הודיעה יצרנית הברזל "נוימן" על העלאת מחירי הובלת הברזל ב-10%.

מנכ"ל חברת התשתיות מרדכי בנימין ובניו, אילן מרדכי, מציין כי בינואר 2007 עמדה עלות סלילת 1 ק"מ כביש ממוצע על כ-180 אלף שקל, בעוד כיום מגיעה העלות ל-340 אלף שקל.

הנזק לקבלנים העוסקים בענף התשתית והביצוע מוערך במאות מיליוני שקלים, משום העדר הצמדת מחירי הפרויקטים לעלות הריאלית של תשומות הבניה", אומר מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון, בהתייחס למדד תשומות הסלילה השנוי במחלוקת. "מחירי הנפט והברזל עולים בכל העולם, אולם בעוד שבמדינות מתוקנות מזמין העבודה מפצה את מבצע העבודה על עליות מחיר חריגות, במשרד האוצר עושים שימוש בשיטות הצמדה מיושנות ורשלניות, וכך יוצא שהקבלנים משלמים על התשומות המתייקרות מחיר מלא, אך מקבלים מהמדינה מחיר חלקי בלבד. אני מאמין ששר האוצר לא ירצה לקחת על עצמו מצב שבו פרויקטים לסלילת כבישים, הקמת גשרים, הקמת בתי חולים ובתי ספר יעוכבו או יעצרו בגלל שהקבלנים לא יוכלו לסיים את העבודות", הוסיף גורדון.

  • עוד באותו נושא:
  • כביש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully