וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי לשעבר אדם שוב תובע 1.2 מיליון שקל מ-MSN ו-YNET: סירבו להתנצל על דברי הדיבה שפרסמו נגדו

הילה רז

6.7.2008 / 17:42

תיק החקירה נגד שוב בעניין תלונות על אונס לכאורה, נסגר מחוסר אשמה מוחלט

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב טוען שוב כי האתרים הנתבעים סירבו להתנצל בפומבי על דברי הדיבה שפרסמו נגדו, גם לאחר שתיק החקירה בעניין תלונות על אונס לכאורה, נסגר מחוסר אשמה מוחלט.



לטענת שוב, עיתונאי לשעבר שעוסק כיום בייעוץ תוכן בתחום התקשורת והאינטרנט, האתרים הנתבעים פרסמו דברי השמצה חמורים נגדו בזדון ומתוך כוונה ברורה לפגוע בשמו הטוב. שוב, המיוצג על ידי עו"ד בעז בן צור וקרן שמש, מציין כי שני אתרי האינטרנט פרסמו במהלך דצמבר 2007 ידיעות בנוגע לתלונות שהוגשו בעניינו במשטרה, וכי הוא למד על החשדות נגדו רק מפרסומי האתרים.



לדברי שוב, הנתבעים פרסמו בהבלטה מספר ידיעות אודותיו, שכללו פרטים מכפישים ועובדות שלא היו ולא נבראו. בנוסף טוען שוב כי אתרי האינטרנט לא טרחו לפנות אליו לפני הפרסום לצורך קבלת תגובתו ולא איפשרו לו לממש את זכותו לעתור לצו איסור פרסום או להעמיד דברים על דיוקם ולמנוע או להקטין את הנזקים שנגרמו לו.



שוב מציין כי המשטרה והפרקליטות שבחנו את הנתונים הרלוונטיים באופן מקצועי הגיעו למסקנה נחרצת ומהירה יחסית כי הוא נקי מכל אשמה וכי לפרסומים באתרי האינטרנט לא היה בסיס בחומר החקירה המשטרתי.



לדבריו, מיד עם קבלת ההודעה מהפרקליטות על סגירת התיק נגדו, הוא פנה לשני אתרי האינטרנט בדרישה שיפרסמו הודעת הבהרה והתנצלות ויפצו אותו בשל נזקיו. לגרסתו, פרט לפרסום ידיעה בנוגע לסגירת התיק נגדו, לא פרסמו אתרי האינטרנט כל התנצלות, ולטענת שוב חזרו על דברי הדיבה נגדו.



שוב מציין כי בניגוד לאתרי אינטרנט אחרים, סירבו שני האתרים להצמיד קישור (Link) מתקן בנוגע לסגירת התיק נגדו לידיעות המכפישות אותו ובכך הם מנציחים את הכתם שהטילו בו. בנוסף לתביעה הכספית מבקש שוב כי בית המשפט יורה לאתרי האינטרנט לפרסם תיקון בהבלטה בעמודיהם הראשיים וכי יצורף קישור לכל אחת מהידיעות שפירסמו, שימוקם מיד לאחר הכותרת, ייכתב בצבע אדום ויפנה להודעת התיקון.



מ-MSN ומ-YNET סירבו להגיב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully