וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה עברית: משרד החקלאות והאוצר יסבסדו ב-5 מיליון שקל משכורותיהם של 300 ישראלים שיעבדו בחקלאות

עמירם כהן

6.7.2008 / 17:50

חקלאי במושב חוגלה: מדובר בעוד ניסיון שנועד מראש לכישלון, ישראלים לא בנויים לעבודה שכזאת



משרד החקלאות והאוצר גיבשו תוכנית חדשה להעסקת 300 ישראליים בעבודה חקלאית בעלות של 5 מיליון שקל. במסגרת התוכנית תשתתף המדינה בעלות שכרם של העובדים הישראלים שיתנדבו לעבוד בחקלאות לתקופת הכשרה שתארך מספר חודשים. העובדים יועסקו בגידול ירקות ופרחים, קטיף ואריזת ירקות, פירות ופרחים.



עיקרי התוכנית הוצגו אתמול בפני ועדת הכנסת לבעיית העובדים הזרים בראשות ח"כ רן כהן (מר"צ).
מנהלת האגף לתכנון כלכלי במשרד החקלאות, תניב רופא, מסרה שהתמריץ מיועד ליצור תנאים לכניסת עובדים ישראלים לעבודה בחקלאות. התמריץ יינתן לתקופה של שנה, כאשר בראשית התקופה הוא יהיה מכסימלי ויקטן לקראת סופה. עוד אמרו במשרד החקלאות שהשכר שיקבלו הישראלים יהיה גבוה משכר מינימום.



התוכנית הניסיונית תיושם בשני אזורים בעלי פוטנציאל להעסקת ישראליים: ישובי המועצה האזורית עמק חפר ומועצה אזורית ערבה. חקלאי במושב חוגלה בעמק חפר אמר בתגובה כי: "מדובר בעוד ניסיון שנועד מראש לכישלון - המוטיבציה לעבודה חקלאית אצל הישראלים היא מורכבת הרבה יותר מתוספת כזו או אחרת מעל שכר מינימום. העובדים יסתלקו ברגע שהסבסוד יתחיל לרדת וקרוב לודאי שעוד לפני זה, ויחזרו לקבל דמי אבטלה. כך זה היה תמיד וכך זה יהיה גם עתה. חבל על הכסף לעוד ניסיון כושל, שיוזמים אותו פקידים באוצר, שבחיים לא ראו חממת פלפלים מבפנים, בקיץ, בחום של 45 מעלות, ובלחות של 80%. ישראלים לא בנויים לעבוד בתנאים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully