וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי ליו"ר ועדת הכלכלה: אין כל צידוק תחבורתי להסרת שלטי החוצות מאיילון

שמרית סלע

6.7.2008 / 19:10

באחרונה אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק המאפשרת את החזרת שילוט החוצות לנתיבי איילון

בירו הדגישה בפנייתה, כי "פרסום החוצות הינו מרכיב חשוב בתמהיל השיווק של החברות המפרסמות בישראל. בהיותו אפיק פרסום אפקטיווי ביותר בעל עלויות סבירות ונמוכות משמעותית מן האופציות האחרות, הוא משמש בעיקר את החברות הקטנות והבינוניות במשק שידן אינה תמיד משגת לפרסם בטלוויזיה או בעיתונות. עבור רבות מהן שילוט החוצות אף מהווה פלטפורמה פרסומית יחידה".



בירו ציינה במכתבה, כי "על פי המחקרים שבידינו, הפרעת הקשב בגין שילוט דרכים נמוכה פי עשרות מונים מזו העלולה להיגרם עקב שימוש בטלפון סלולרי או התעסקות ברדיו". בירו אף מוסיפה כי "הנתון הישראלי שבידינו אף מלמד על מגמה הפוכה בתכלית. על פי נתון זה, בחמשת החודשים הראשונים של 2008, ללא שילוט באיילון, גדל מספר התאונות בדרכים הבינעירוניות לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה עמדו השלטים בדרכים אלה".



בירו מביעה את חששותיהן של החברות המפרסמות במכתבה, שהסרת השילוט באיילון הינו רק יריית הפתיחה במסע הסרת פרסום אורבני למען המרחב הציבורי. היא ציינה כי לו יוסר השילוט באיילון בשמו של המרחב הציבורי, השלב הבא עלול להיות איסור העמדת שלטי פרסום בתוך הערים ובצמתים המרכזיים, ומשם הדרך קצרה לשינוי פני השילוט המסחרי ברחובות הערים עצמן, אותן ערים - כגון תל-אביב, רמת גן או הרצליה, שקופתן הידלדלה בעשרות מיליוני שקלים מאז ינואר האחרון, אז הוסר השילוט באיילון.



לפני ארבעה חודשים אישרה מליאת הכנסת בקריאה הראשונה הצעת חוק שהוגשה על ידי ח"כ יורם מרציאנו, המאפשרת את החזרת שילוט החוצות לנתיבי איילון. כרגע הדיון עומד על המלצתו של משרד התחבורה באם לקדם את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית.



גיא ברעם, מנכ"ל ובעלים של חברת שילוט החוצות ברעם, אמר כי "משרד התחבורה כבר אישר בעבר כי אינו מתנגד להחזרת השלטים ולאור זאת אנו מקווים שועדת הכלכלה תמשיך לקדם את החוק ותעלה אותו לקריאה שנייה ושלישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully