וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות על ערוץ מזג האוויר האמריקאי קרובה לסיום: NBC צפויה לרכוש את הערוץ תמורת 3.5 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

6.7.2008 / 21:00

לפי "וול סטריט ג'ורנל", טיים וורנר נסוגה מהמירוץ לרכישת הערוץ בחודש שעבר



ענקית המדיה NBC יוניברסל, יחד עם חברות ההשקעה הפרטיות בלאקסטון וביין קפיטל, צפויה לרכוש את ערוץ מזג האוויר האמריקאי תמורת 3.5 מיליארד דולר - כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שציטט גורמים המקורבים לחברה.



בכך תבוא לסיומה התחרות לרכישת ערוץ מזג האוויר מהבעלים הנוכחיים שלו, חברת המדיה לנדמרק קומיוניקיישנס. מאז שהועמד הערוץ למכירה על ידי לנדמרק בחודש ינואר הביעו גופים רבים עניין ברכישתו, בהם ענקית המדיה ניוז קורפ שבבעלות רופרט מרדוק וחברת הכבלים קומקאסט, אולם NBC וטיים וורנר הסתמנו כמועמדות המובילות. לדברי גורמים המקורבים ל-NBC, בחודש שעבר הסירה טיים וורנר את הצעתה לרכוש את ערוץ מזג האוויר, ו-NBC יוניברסל פתחה בשיחות בלעדיות עם לנדמרק. זו האחרונה קיוותה לקבל 5 מיליארד דולר עבור הערוץ כאשר העמידה אותו למכירה אך נאלצה להנמיך את דרישותיה בעקבות משבר האשראי העולמי.



ערוץ מזג האוויר מפיק תוכניות כלל-ארציות, אזוריות ומקומיות ומחזיק ביותר מ-96 מיליון מנויים בארה"ב. אתר האינטרנט של הערוץ מושך 35 מיליון גולשים ייחודיים (unique visitors) מדי חודש ונחשב לאתר מזג האוויר המוביל באינטרנט. הערוץ עצמו ניתן לצפייה ביותר בבתיהם של יותר מ-97% ממנויי הכבלים בארה"ב.



רצונה של לנדמרק למכור את ערוץ מזג האוויר בא על רקע תחילתו של גל רכישות בשוק הכבלים האמריקאי. ערוץ סאנדנס, המיזם המשותף ל-CBS ול-NBC יוניברסל וכן למייסד פסטיבל הסרטים סאנדנס רוברט רדפורס, נמכר במאי לחברת הכבלים כייבלויז'ן תמורת 496 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully