וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אופ"ק לא אופטימי: מחירי הנפט ימשיכו לעלות בשל היחלשות הדולר

סוכנויות הידיעות

6.7.2008 / 21:04

בשבוע שעבר הזהיר חכיב חליל כי מחיר הנפט יטפס ל-170 דולר לחבית עד סוף השנה הנוכחית

בראיון ליומון האלג'ירי "אלג'יריה ניוז" אמר חליל כי "מחיר הנפט ימשיך לעלות בשבועות הקרובים. הדבר תלוי בהתפתחות המסחר בדולר, משום שנפילה של 1% בערכו של הדולר פירושה עלייה של ארבע דולר במחיר הנפט הגולמי", אמר חליל, המשמש גם כשר הנפט האלג'ירי.



בהמשך הראיון אותת חליל כי אופ"ק - האחראי ל-40% מתפוקת הנפט העולמית - צפוי להמשיך לדבוק בסירובו להגדיל את תפוקת הנפט, למרות קריאותיהן של מדינות כמו ארה"ב להעלות את התפוקה כדי לסייע בצינון המחירים.



"כמדינות המייצרות נפט אנו מאמינים שההיצע הקיים בשוק עונה על הביקוש, ושהאיזון הזה פועל לטובת האינטרסים של כולם ולכן אין להפר אותו. העלייה הנוכחית במחיר הנפט לא תואמת את האינטרס של אף אחד מהצדדים", אמר חליל.



חליל התייחס גם למשבר בין איראן לבין מדינות המערב בנוגע לתכניתה הגרעינית על העלייה במחירי הנפט, וטען כי הסנקציות הכלכליות שהוטלו על הרפובליקה המוסלמית משפיעות גם הן על מחיר הנפט, משום שהן מונעות השקעה בתשתיות הנפט של איראן, יצואנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם.



"אני מאמין ש-60% מהעלייה במחירי הנפט נובעת מהיחלשות הדולר וההתפתחויות הגאו-פוליטיות, ו-40% נובע מהפריצה של האתנול לשוק. מדינות אופ"ק תומכות בפיתוח שדות נפט חדשים, אך העובדה היא שההכרזה של לוב על כוונתה להוריד את תפוקת הנפט שלה, הסנקציות שהוטלו על איראן והמלחמה בעיראק מונעות השקעות במדינות אלה", אמר חליל.



נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, העריך בשבוע שעבר כי מחירי הנפט יגיעו ל-150 דולר לחבית, והוסיף כי מחירי הנפט הגבוהים צפויים להוביל להאטה בצמיחה העולמית. סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) הזהירה מוקדם יותר השבוע כי ייתכן שהיצע הנפט העולמי לא יעמוד בביקוש הגובר לאנרגיה. בדו"ח שפירסמה העריכה כי יכולתן של המדינות החברות באופ"ק להגדיל את התפוקה תלך ותצטמצם עד שנת 2013 ותקשה על הארגון להגדיל את תפוקת הנפט לנוכח העלייה בביקוש העולמי. IEA גם הזהירה מפני טלטלה נוספת במחירי הנפט וציינה כי המחירים אינם צפויים לרדת מרמתם הנוכחית בחמש השנים הקרובות.



בשבוע שעבר אמר חליל כי מחיר הנפט יטפס ל-170 דולר לחבית לפני סוף השנה הנוכחית, בשל היחלשות הדולר והחיכוכים הגיאו-פוליטיים. עם זאת, המשיך חליל להדגיש את העלייה במחיר הנפט אינה קשורה להיצע. "יש די והותר נפט בשוק כדי לעמוד בביקוש העולמי", אמר חליל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully