וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל מניות במאקפל טוען לקיפוח זכויותיו

הארץ

23.10.2001 / 9:18

טוען כי מייסדי החברה מכרו את השליטה בה לאריה וולפסון, במחיר המנוגד לכל היגיון עסקי סביר ומעלה חשש להתקשרות פיקטיווית

מאת אסף ברגרפרוינד

אשר ספיר, בעל מניות מיעוט בחברת מאקפל , הגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להכריז כי בעלי השליטה בחברה מנהלים אותה באופן המקפח את זכויותיו, מאחר שהם מנסים לרוקן את החברה מנכסיה. ספיר מבקש מבית המשפט למנות חוקר מיוחד שיבדוק את חוקיות ההתקשרויות של בעלי העניין בחברה.

מאקפל, שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב, עוסקת בייצור ושיווק של מוצרי טקסטיל. עיקר רווחי החברה נובעים מאחזקותיה בחברה הבת תפרון שמניותיה נסחרות בבורסה של ניו יורק ואשר עוסקת בייצור הלבשה תחתונה המיועדת ליצוא.

בבקשתו מפרט ספיר כמה פעולות שביצעה מאקפל, אשר לדבריו יש חשש כי נעשו שלא לטובת החברה. ספיר טוען כי מייסדי החברה, האחים נחום ואליעזר פלג, מכרו את השליטה בה לאריה וולפסון, המשמש כיום יו"ר הדירקטוריון של החברה, מבלי לקבל את אישור האסיפה הכללית של החברה.

לדבריו, המחיר שנקבע בעסקה מנוגד לכל היגיון עסקי סביר ומעלה חשש להתקשרות פיקטיווית, מאחר שמניותיהם של האחים פלג נמכרו במחיר ששיקף את ההון העצמי של החברה, וזאת על אף שעסקות של מכירת שליטה בחברות ציבוריות פעילות מתבצעות לפי שווי גבוה בהרבה מההון העצמי של החברה. לדברי ספיר, אין מדובר בעסקת מכירה אמיתית, וכל מטרתה של העסקה היתה לתת הכשר לפעולות שנעשו בחברה בשיתוף פעולה בין האחים פלג לוולפסון.

בנוסף טוען ספיר כי קיים סכסוך קשה בין וולפסון לבין אבי רואמי, אחד מבעלי המניות הגדולים בחברה, המחזיק ב-25.6% מההון המונפק שלה. ספיר טוען כי נודע לו כי בין השניים יש סכסוך מתמשך הנובע מכך שרואמי, שרכש את מניותיו בחברה מוולפסון תמורת 15 מיליון דולר, סבור כי וולפסון הוליך אותו שולל והציג לו מצגי שווא לגבי מצבה הפיננסי והעסקי של החברה. לדבריו, מערכת היחסים העכורה בין השניים משפיעה על תדמיתה של החברה ותפקודה העסקי ועלולה להביא לקיפאון בפעילותה.

תגובת החברה טרם הוגשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully