וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל התייקרות הדלק: חברות מעודדות נסיעה משותפת לעבודה ברכב פרטי

דניאל שמיל

7.7.2008 / 7:05

בצ'ק פוינט ובמטריקס עורכים ניסוי במערכת שפיתחה Joint Offices, המקילה על עובדים להתארגן לנסיעה משותפת

בכנסת מדובר בהתארגנות שהוביל ניר הירשמן, יועצו הפרלמנטרי של ח"כ מיכאל מלכיאור. "זו יוזמה של ח"כ מלכיאור", הוא מספר. "החלטנו שצריך לבדוק איך אנחנו בכנסת יכולים לשמש דוגמה, ויצרנו קשר עם ארגון תחבורה היום ומחר. יחד עמם גיבשנו תוכנית לנסיעה משותפת וחילקנו אותה לכל העוזרים הפרלמנטריים". לדבריו, בכנסת יש כ-240 עוזרים פרלמנטריים, ו-30 מהם כבר חולקים נסיעות לעבודה במסגרת היוזמה החדשה.



במשרדי אינטל בחיפה פועלת זה כשנתיים תוכנית לנסיעה משותפת שהתארגנה ביוזמת "הקבוצה הירוקה" של עובדי החברה. העובדים הרשומים בתוכנית זוכים בהטבות, ובראשן חנייה קרובה יותר למשרדים. חברת אלטשולר-שחם תפתח בתוכנית כזו בתוך כשבועיים.



בחברות אחרות מנסים להפוך את הנסיעה המשותפת למקור הכנסה. חברת Joint Offices פיתחה מערכת לניהול נסיעה משותפת ומשווקת אותה לחברות היי-טק. היזם, נחום בן עמרם, מסביר: "באמצעות מפות, המערכת מקשרת בין משתמשים ויודעת מתי אתה נוסע, ודרך איפה. כל עובד צובר נקודות ירוקות על כמות העובדים שהסיע והמרחק שנסע אתם, ויכול להיות מתוגמל בהתאם".



המערכת של Joint Offices כוללת מידע על תחבורה ציבורית ועל עומסי תנועה, אך ההתעניינות בה עדיין מעטה. פיילוט של שימוש בה כבר החל בחברות מטריקס וצ'ק פוינט, אך לדברי בן עמרם, "רוב חברות ההיי-טק עדיין לא התעוררו".



אתרים כמו tremp.co.il או trempist.co.il מאפשרים להציע הסעות ולבקש הסעות מציבור הגולשים. הם אמנם מתוחכמים פחות מהמערכת של Joint Offices, אך פתוחים לקהל הרחב. בעיריית נתניה השיקו באחרונה אתר דומה, יחד בתנועה (www.ya1.co.il). מקימיו הם אנשים פרטיים שזכו בעידוד העירייה, והוא פתוח לכל. יוזמיו מקווים להרוויח מפרסום בעתיד הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully