וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יהיה מנוס מלגלגל את ההתייקרות על הנוסעים"

זוהר בלומנקרנץ

7.7.2008 / 10:24

רשות שדות התעופה מייקרת ב-51% את האגרות הנגבות מהחברות הזרות הנוחתות בנתב"ג - ועמן יתייקרו גם כרטיסי הטיסה

רשות שדות התעופה (רש"ת) תייקר ב-51% את האגרות שהיא גובה מחברות התעופה הזרות בישראל. האגרות ייגבו בשקלים במקום בדולרים, וגובהן יעודכן אחת לחצי שנה.

מנהלים בחברות תעופה זרות אמרו כי לא יהיה מנוס מלגלגל את ההעלאה על הנוסעים באמצעות ייקור של כרטיסי הטיסה. המנהלים אף הזהירו כי העלאת האגרות, המצטרפת להתייקרות הניכרת בדלק הסילוני, עלולה להוביל חברות תעופה זרות לצמצם את פעילותן בישראל.

את האגרות משלמות חברות התעופה הזרות תמורת שירותים שהן מקבלות בנתב"ג מרש"ת, ובהם חנייה, תדלוק, סבלות וניקיון. אגרות אלה הן ממקורות ההכנסה העיקריים של רש"ת. מקורות הכנסה נוספים הם אגרת נוסעים (שגם אותה מתכוונת רש"ת לייקר, מ-13 דולר ל-21 דולר לנוסע); ומסחר - למשל דמי זיכיון ושכירות שמשלמים גופים הפועלים בנתב"ג.

ייקור האגרות ונקיבתן בשקלים היו אחד הנושאים המרכזיים שנדונו בפגישה שנערכה בסוף השבוע תחת מעטה סודיות בין יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת עובדיה עלי והמנכ"ל קובי מור למנהלים בפאנל חברות התעופה הזרות. בפגישה סוכם על הקמתה של תת-ועדה משותפת לבירור עניין זה שבה יהיו חברים שני נציגים מהפאנל, נציג של איגוד חברות התעופה בנתב"ג ונציג רש"ת.

יו"ר הפאנל, אבי פרידמן, אמר בתגובה: "נפגשנו עם ראשי רש"ת. הם מסרו לנו מה הם מתכוונים לעשות, ואנו בודקים את הנושאים".

מרש"ת נמסר בתגובה: "הנהלת רש"ת מקיימת מפגשים מעת לעת עם פאנל חברות התעופה הזרות ומנהלת מולו הידברות מקצועית שוטפת. במסגרת זו אכן התקיים מפגש ובו נדונו הנושאים הנמצאים על סדר היום של רש"ת, ובהם העלאת האגרות המתוכננת, פתיחתו של טרמינל 1 לטיסות בינלאומיות ושיפור השירות לנוסעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully