וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשדות לשוחד בפיס: שמעון כצנלסון שוהה בהולנד ממארס - ועדיין לא נחקר

גיא לשם

7.7.2008 / 7:52

יו"ר מפעל הפיס לשעבר הוא עד חיוני בפרשת החשדות לשוחד תמורת זיכיונות אך במשך 4 חודשים לא שב לישראל

במארס החל השלב הגלוי בחקירת הפרשה במסגרתה עלו חשדות כי כמה מפיצים אזוריים שזכו בזיכיון ההפצה במכרז שערך מפעל הפיס לפני כשלוש שנים, שילמו שוחד עבור זכייתם לבכירים במפעל הפיס. זאת באמצעות חברה חיצונית שהקימו גמליאל (גומא) חסין מאשדוד ומנכ"ל הפיס לשעבר עו"ד יעקב ברדוגו.



כבר בימים הראשונים של החקירה נעצרו ונחקרו חסין, ברדוגו ושלושה מפיצים אזוריים - חיים גולן, רפאל דיין ואלון אלרואי (גם הוא פעיל ליכוד כמו חסין וברדוגו) ונחקרו על תשלומים ששילמו לכאורה לחברה שבבעלות חסין וברדוגו שנרשמה על שמה של מזכירתם של השניים, חן אורן. בעימותים שנערכו בין החשודים ומחקירתם עלה כי התשלומים שולמו כדמי ייעוץ אך לא ידוע בעבור מה ניתן הייעוץ ומדוע היה צורך לשלם עבורו כסף.



מה שכן ידוע הוא שעיקר קשריו של חסין במפעל הפיס מתמקדים בתקופה הרלוונטית ביו"ר הפיס באותה תקופה, כצנלסון, שחסין נחשב לבן טיפוחיו בעיר אשדוד בה כיהן כצנלסון בעבר כממלא מקום ראש העיר.



בינואר האחרון פרש כצנלסון מתפקידו בפיס במפתיע. עם פרישתו הודיעה החברה הציבורית אולימפיה נדל"ן שבשליטת אחיו, אוסקר כצנלסון, על מינויו למרכז פעילות הנדל"ן באירופה באמצעות חברה בת שמקום מושבה בהולנד. כצנלסון החל בעבודתו בהולנד במארס סמוך למועד פתיחת החקירה הגלויה בפרשת הזיכיונות ומאז לא שב לישראל. יצוין כי משפחתו מתגוררת בישראל.



בתגובה לפניית TheMarker בעניין אמר אתמול כצנלסון בשיחה טלפונית עמו מהולנד כי אכן לא שב לישראל מאז חודש מארס אך הסיבה היא מחויבות עסקית: "איש לא פנה אלי בנושא החקירה. מקום עבודתי ידוע וכל אחד יכול להגיע אלי בדיוק כמו שאתם הגעתם באמצעות טלפון אחד לחברת אולימפיה בישראל".



לשאלת TheMarker האם הוא מקיים קשרים עם החשוד המרכזי בפרשה, גמליאל חסין, עמו היה בעבר בקשר יום-יומי, השיב כצנלסון כי לא היה בקשר עם חסין קרוב לשנה. "מדובר בנושא שנבדק כבר מספר פעמים בין היתר בבתי משפט ולכן לדעתי אין כאן מה לחקור ואין צורך בעדותי", הוסיף.



מהמשטרה נמסר בתגובה: "החקירה עדיין מתנהלת ביחידה הארצית לחקירת פשעים בינלאומיים (יאחב"ל). כשיוחלט על זימונו של כצנלסון תימצא הדרך לזמנו כנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully