וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ייפתח לאחר הירידות אמש והתבטאויות נשיא אופ"ק על המשך עליית מחירי הנפט

יובל מעוז

7.7.2008 / 7:56

מדד הנדל"ן ינסה להתאושש לאחר נפילה של 4.5% אמש



המסחר בבורסה ייפתח היום לאחר שגם אתמול נמשכה מגמת המימושים בתל אביב. בין היתר, תשפיע היום על המסחר חידוש המסחר בניו יורק, לאחר ימי החופשה בגין יום העצמאות האמריקאי. אתמול איבד מדד המעו"ף 1.2% לרמה של 1,018 נקודות, מדד תל אביב 100 השיל 1.6% לרמה של 916 נקודות, ומדד התל טק ירד ב-2.8%.



אמש פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי השכר הממוצע של 2.85 מיליון העובדים השכירים בישראל היה באפריל 7,924 שקל ברוטו - 127 שקל פחות מבמארס. העובדים השכירים הישראלים השתכרו באפריל 8,056 שקל בממוצע.




נשיא אופ"ק, חכיב חליל, הזהיר אתמול כי מחירי הנפט ימשיכו לעלות בעתיד הקרוב, בעקבות היחלשות הדולר שתגביר את הביקוש לנפט ככלי גידור מפני אינפלציה. "נפילה של 1% בערכו של הדולר פירושה עלייה של ארבע דולר במחיר הנפט הגולמי. אני מאמין ש-60% מהעלייה במחירי הנפט נובעת מהיחלשות הדולר וההתפתחויות הגאו-פוליטיות, ו-40% נובע מהפריצה של האתנול לשוק", אמר חליל.



מניות יצרנית האשלג והחברה האם, , ימשיכו בהתאוששות בהן מאתמול, לאחר הנפילה של סוף השבוע שעבר, בה צנחו המניות ביותר מ-9%. אתמול הודיעה צים, שבבעלות החברה לישראל, בשליטת סמי ועידן עופר, כי הקבוצה שבמסגרתה היא מתמודדת בהודו, עלתה שלב במכרז להקמת נמל מכולות בהשקעה מוערכת של 300 מיליון דולר.



מדד הנדל"ן ינסה להתאושש היום לאחר שהמשיך במגמה השלילית מהשבועות האחרונים. אתמול נפל המדד ב-4.5% אל מתחת ל-400 נקודות, תוך שהוא משלים קריסה של 30% ב-5 השבועות האחרונים.



המגעים בין קבוצת עזריאלי , לרכישת אחזקות אפריקה בקניון רמת אביב ובקניונים האחרים שבשליטתה, עלו על שרטון והופסקו. לפי מקורב למגעים, המו"מ הראשוני התקיים לפי תשואה של 5.5%-5% לנכסים, כאשר קניון רמת אביב הועמד למכירה לפי שווי של כ-2.2 מיליארד שקל.



ארקדי גאידמק, הבעלים של חברת הנדל"ן , התראיין אמש למהדורת חדשות ערוץ 2, ואמר כי "לא הפסדתי כלום כי לא מכרתי כלום, יש לי 2 מיליארד דולר". עוד אמר גאידמק כי "אוסיף היא חברה מצוינת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully