וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' בוש: "אנחנו תומכים במדיניות דולר חזק"

רויטרס

7.7.2008 / 9:03

בוש אמר אתמול לאחר פגישה עם ראש ממשלת יפאן כי חוזק הכלכלה האמריקאית משתקף בדולר. לדבריו: "אנחנו לא חזקים כשם שהיינו במרבית תקופת נשיאותי"

נשיא ארה"ב ג'ורג' וו. בוש אמר אתמול כי הכלכלה האמריקאית אינה רושמת צמיחה בשיעור בו הוא מעוניין, וכי הממשל האמריקאי תומך במדיניות דולר חזק. "הכלכלה שלנו לא צומחת בצורה החזקה שהיינו רוצים", אמר בוש במסיבת עיתונאים לאחר פגישה עם ראש ממשלת יפאן יסואו פוקודה, לפני פגישת מנהיגי ה-G8, והוסיף: "היתה לכלכלה האמריקאית צמיחה טובה ברבעון הראשון, ונראה מה יהיה ברבעון השני".

כלכלת ארה"ב צמחה בכ-1% ברבעון הראשון, בשל העלייה במחירי הנפט ומחירי המזון. כסימן להיחלשות המתמשכת בכלכלה האמריקאית, דיווח משרד התעסוקה האמריקאי בשבוע שעבר על קיצוץ משרות בענף התעסוקה זה החודש השישי ברציפות ביוני. "אנחנו לא חזקים כשם שהיינו במרבית תקופת נשיאותי", הוסיף בוש.

ממשל בוש ספג ביקורות רבות ולחצים לפעול לטובת חיזוק המטבע האמריקאי, נושא אשר אמור לעלות לדיון בפגישת ה-G8, שמתחילה היום ותימשך עד ליום רביעי. זאת, לאחר תלונות שקיבלה ארה"ב לכך שהיחלשות הדולר סייעה לעלייה במחירי המזון והנפט.

"בנוגע לדולר, ארה"ב מאמינה במדיניות של דולר חזק, ומאמינה כי חוזק הכלכלה שלנו משתקף בדולר", אמר בוש לאחר שנשאל מה יכולים מנהיגי העולם לעשות כדי להטיב את הכלכלה ולחזק את הדולר. שר החוץ היפאני, קאזו קודאמה, אמר לעיתונאים אתמול כי בוש ופוקודה לא דנו ביניהם בענין הדולר בפגישתם.

בוש אמר עוד כי תוכנית התמריצים, בשווי כולל של 152 מיליארד דולר, אשר אושרה מוקדם יותר השנה מסייעת לכלכלת ארה"ב, ודחק בקונגרס האמריקאי לאשר רפורמות רגולטוריות ולפתוח שמורות טבע באלסקה לקידוח נפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully