וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה תוסיף לוחות סולארים לחלק מדגמי פריוס הבאים

רויטרס

7.7.2008 / 9:27

החשמל שיופק על ידי הלוחות הסולאריים יפעיל את מערכת המיזוג של המכונית



טויוטה, יצרנית המכוניות היפאנית, מתכננת להוסיף לוחות סולאריים לחלק מדגמי המכונית ההיברידית פריוס הבאים. בכך תעמוד טויוטה בביקוש למכוניות ידידותיות לסביבה וחסכוניות בדלק, לאור הזינוק במחירי הנפט, כך אמר מקור המקורב לחברה לסוכנות הידיעות רויטרס.



החשמל שיופק על ידי הלוחות הסולאריים, שיסופקו על ידי חברת קיוסרה היפאנית, יפעיל את מערכת המיזוג של המכונית - כך לטענת אותו מקור שסירב להזדהות. "זוהי יותר מחווה סימבולית - קשה מאוד להפעיל מערכות נוספות במכונית באמצעות אנרגיה סולארית". טויוטה צפויה להשיק את הדור השלישי של מכוניות הפריוס בשנה הבאה.



אנרגיה סולארית אינה נחשבת לפתרון הגיוני למכוניות חשמליות. הלוחות הסולאריים הם יקרים בשל עליית מחירי הסיליקון, ואכסון האנרגיה המופקת מהם אינו פשוט - אמר המקור. עדיין לא ידוע כמה לוחות סולאריים יוצבו על הפריוס, או כמה דגמים של מכוניות הפריוס שלהן לוחות סולאריים תייצר טויוטה. דובר של חברת טויוטה סירב לבקשת סוכנות הידיעות רויטרס להתייחס לידיעה, בטענה שהחברה אינה מגיבה על מוצרים עתידיים.



טויוטה מתקשה לעמוד בביקוש למכוניות הפריוס ההיברידיות, בימים בהם מחירי הדלק מזנקים ברחבי העולם. מתחרתה היפאנית - הונדה - מתכננת להגביר את ייצור המכוניות ההיברידיות, עם דגמים חדשים וזולים יותר בתחילת השנה הבאה. בנוסף, תציג הונדה כמה דגמים נוספים של מכוניות חשמליות.



הפריוס, המכונית ההיברידית הראשונה שנמכרה בצורה מסחרית, הושקה לראשונה ב-1997 ביפאן, ונכנסה לשווקים נוספים בשנת 2000. מכירות הפריוס עלו על מיליון יחידות ברחבי העולם. מטרתה של טויוטה היא למכור למעלה ממיליון יחידות של מכוניות היברידיות בשנה בתחילת העשור הבא, על ידי הצעת מערכות להגדלת יעילות ניצול הדלק בכלי רכב נוספים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully