וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים מודאגים: כישלון לטבע בניסוי בתרופה לטרשת נפוצה

נתן שבע

7.7.2008 / 9:47

אכזבה לטבע בניסוי לקופקסון: ניסוי שלב 3 של הגירסה ל-40 מ"ג לא הוכיח ירידה בהפחתת שיעור ההתקפים השנתי של המחלה

אכזבה לטבע בניסוי לתרופת הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה. טבע הודיעה היום על תוצאות ראשוניות של ניסוי שלב 3 שתוכנן לאמוד את יעילות, בטיחות וסבילות גירסת הקופקסון במינון של 40 מ"ג בהשוואה ל- לגירסת ה-20 מ"ג (המינון המשווק כיום) לטיפול בטרשת נפוצה בשלב ההתקפי (RRMS). גירסת ה-40 מ"ג לא הוכיחה יעילות גבוהה יותר בהפחתת שיעור ההתקפים השנתי, אולם המינון הגבוה יותר הראה פרופיל דומה לפרופיל הבטיחות והסבילות המרשים של 20 מ"ג.

78% מהחולים שטופלו בגירסת ה-20 מ"ג כלל לא חוו התקף (relapse-free) במהלך הניסוי. בנוסף, חולים אשר השלימו שנה של טיפול הפגינו שיעור שנתי נמוך מאוד של שכיחות התקפים ברמה של 0.27. היעילות הגבוהה של הקופקסון באה לידי ביטוי גם בהפחתה משמעותית בפעילות הדלקתית כפי שנמדדה ב-MRI.

"למרות שתוצאות המחקר לא הוכיחו שיפור ביעילות במינון הגבוה, המחקר מאשרר כי 20 מ"ג הוא המינון האופטימלי של התרופה. קופקסון הינה התרופה המובילה לטרשת נפוצה והיעילות ארוכת הטווח שלה הוכחה במחקרים שונים לאורך העשור האחרון", אמר משה מנור, סמנכ"ל בכיר - מוצרים ייחודיים בטבע. "טבע מחויבת להמשך המחקר והפיתוח בתחום הטרשת הנפוצה ותמשיך להשקיע בפיתוח אפשרויות טיפול נוספות לחולי טרשת נפוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully