וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: כדאי לעקוב אחרי הדברים בועידת ה-G8

TheMarker

7.7.2008 / 10:05

בבית ההשקעות מוסרים כי בועידה ידונו בדולר החלש ובמחיר הנפט

מעמדו של היורו מתערער אל מול הדולר על רקע ספקולציות כי ה-ECB לא יפעל להעלאות ריבית נוספות בשנה הקרובה. באירופה האינפלציה כעת בקצב של 4.0%, שיא של 16 שנים ואילו קצב הצמיחה הוא 1.5% בהאטה לעומת 1.8% בשנה קודמת.
נגיד הבנק המרכזי, ז'אן קלוד טרישה, בנאומו האחרון בחר להפנות את מרבית תשומת הלב לכיוונה של הצמיחה הכלכלית ונמנע להציג את גישתו הניצית כבדרך כלל, האפקט המיידי הוא חולשתו של השטר האירופי.
כעת נסחר הדולר סביב הרמות של 1.563 אל מול היורו, סביב הרמות של 107.3 אל מול הין וסביב הרמות של 1.9755 אל מול השטרלינג.




נתונים מאכזבים מכיוונה של יפאן מחלישים את הין, סקר הטנקן היה נמוך ב-5 נקודות מהצפי, זהו הרבעון השלישי ברציפות שסקר הטנקן רושם ירידות. הסקר מעניק תמונה רחבה וכוללת על כלכלת יפאן וכאן נובעת חשיבותו הגבוהה. גם מבחינה טכנית הנטייה של הין היא להיחלש אל מול הדולר כעת הצמד אוחז סביב 107.3 ומטרת הסוחרים אל כיוון 108 כבר בטווח הקצר.



היום נפתחה ועידת ה-G8, בה שותפות שמונה המדינות המובילות בכלכלה העולמית. הפגישה מתקיימת על רקע אינפלציה גלובלית כתוצאה מעליות חדות במחירי המזון והנפט.
יתכן כי על סדר היום גם ידובר בדולר החלש, "יהיה מעניין לעקוב אחר דבריו של ברננקי, נגיד הפד בניסיון לקבל רמים לגבי המדיניות המוניטארית אותה ינהיג בחודשים הבאים", כך נמסר מחדר העסקאות של פינוטק.



דולר/שקל:



השקל רשם מהלך נוסף של התחזקות אל מול הדולר בשבוע החולף. העלאת הריבית ומדיניותו הניצית של סטנלי פישר תומכים בשטר הישראלי.
במבט על השוק הגלובלי ניתן להבחין ביציבות מסוימת סביב מעמדו של הדולר וזו עשויה לבוא לידיה ביטוי גם אל מול השקל המשמעות היא שהצמד עשוי לטפס בחזה אל עבר 3.3 מהרמות של 3.26 שקל לדולר בהן הוא נסחר כיום.



זהב:



המתכת הזהובה נבלמת והמחיר עשוי אף לנסות ולבחון רמות תמיכה נמוכות יותר לקראת עליה מחודשת, "זוהי ירידה לצורך עליה בלבד", מוסר טריידר סחורות בכיר מלונדון.
התייצבותו של הדולר אל מול היורו הביאו משקיעים רבים לסגור פוזיציות בזהב והחלישו אותו מעט, עם חזרתו של היורו למגמה שורית עשוי הזהב להמשיך בטיפוס צפונה. מבחינה טכנית רמת תמיכה ניצבת שמחיר של 918 דולר לאונקיה.



נפט:



מחירי הנפט פתחו את השבוע בירידות של יותר מ-1.0%, זאת על רקע ועידת ה-G8 שעיקר מטרתה לדון בעלייה המטאורית של מחירי האנרגיה ואף להציע פתרונות לאינפלציה הגלובלית. נושא נוסף שעשוי להוות עניין הוא תמיכה בדולר שנחלש מאוד בחודשים האחרונים, מהלך מסוג זה עשוי להביא לירידות נוספות במחירי הזהב השחור. כעת נסחר חוזה עתידי סביב 143.75 דולר לאונקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully