וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג נחלש ב- 0.8%

יעל פולק

7.7.2008 / 16:13

שערו נקבע על 3.24 שקלים. היורו ירד ב-1% ושערו היציג נקבע על 5.08 שקלים. פריזמה: יש צורך בהתערבות אגרסיבית של בנק ישראל

לאחר התאוששות קלה של הדולר ביום שישי, חזר המטבע האמריקאי לאבד גובה כשירד היום ב-0.83% ושערו היציג נקבע על 3.246 שקלים לדולר. היורו ירד היום ב-1% ושערו היציג נקבע על 5.0845 שקלים ליורו.

בבית ההשקעות פריזמה מסבירים הבוקר כי "בחינת השינוי בשער החליפין המקומי מול משקים מתעוררים אחרים, מצביעה על מהלך עודף משמעותי של השקל, גם כנגד מטבעות של משקים אחרים. הסקטור העסקי המקומי הגדיל את הפקדונות במט"ח בהיקף של כ-8.5 מיליארד דולר בשנים 2006 ו-2007".

"מאז תחילת השנה אנו עדים לשבירה מצד הסקטור העסקי, שמובילה ככל הנראה להמרת חלק מהפקדונות האלו בחזרה לפקודות שקליים. מאז תחילת השנה המיר הסקטור העסקי כ-1.2 מיליארד דולר מחשבונות אלו לחשבונות שקליים והוסיף ללחץ לייסוף השקל. נראה שהמשך הדשדוש של הדולר בעולם, צפוי להוסיף לחץ על הסקטור העסקי להמשיך ולפעול במגמה שאפיינה אותם בחודשים האחרונים".

בפריזמה מוסיפים כי "המשך מהלך התחזקות השקל פוגע באופן ממשי ברווחיות היצוא המקומי, ועשוי להתגלגל למהלך של פגיעה בשוק התעסוקה. אנו עדיין מחזיקים בדעה שמהלך התערבות אגרסיווי ולא שקוף הוא זה שיצליח להשיג פיחות בשער החליפין בתנאים הנוכחיים, כאשר מהלך שכזה ישדר אות חיובי גם לסקטור העסקי המקומי, אשר מניעיו כמובן שאינם ספקולטיוויים".

בבנק איגוד מתייחסים להמשך מגמת היחלשות הדולר, ומסבירים כי "הירידה החדה של הדולר אל מול השקל נובעת מהתרחקות קיצו של משבר הנדל"ן והאשראי בארה"ב. הדבר מקשה על נגיד הבנק המרכזי האמריקאי, בן ברננקי, לבצע מהלכי העלאות ריבית גם במחיר של אינפלציה גואה, המשך הסנטימנט השלילי בשוק המניות האמריקאי, נתוני מאקרו חלשים אשר פורסמו בשבוע שעבר בארה"ב והנפט אשר לא מפסיק לשבור שיאים חדשים".

באיגוד מעריכים כי "דבריו של ברננקי על מאזן בין ההאטה בכלכלה להתחזקות האינפלציה מעצימים את המלכוד בו שרוי הבנק המרכזי, ולכן הוא צפוי להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית של 2%, בזמן שבישראל הריבית עומדת על 3.75%. פער ריביות של 1.75% בין ארה"ב לישראל תורם אף הוא לעוצמתו של השקל לעומת הדולר".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully