וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: דו"חות טובים מהצפוי של GE עשויים להוציא את שוק המניות לתיקון כלפי מעלה

TheMarker

7.7.2008 / 10:50

בבנק מוסרים כי עונת הדוחות בפתח וכדאי לשים לב לדוחות GE ו-Alcoa



בנק לאומי:



מניות בעולם



שבוע חמישי רצוף של ירידות שערים - הנפט ממשיך להיות הפקטור המרכזי



הנפט ממשיך להאמיר ורף ה-150 דולר לחבית נראה קרוב מתמיד. המדדים בארה"ב, בתגובה, המשיכו לצנוח, אם כי שבוע המסחר המקוצר היה מעט רגוע יותר מהשבועיים שקדמו לו. עיקר החולשה נרשמה ביום רביעי בעקבות התחזקות משמעותית במחיר הנפט.



מעבר לנפט, גם נתוני התעסוקה לא היו מעודדים במיוחד, אם כי השוק לא הגיב בצורה קשה לנתונים, שהיו פחות או יותר בהתאם לציפיות. נציין כי בתחילת השנה גלשו מדדי התעסוקה אל הטריטוריה השלילית ומאז שמרו פחות או יותר על קצב גריעת משרות קטן בהשוואה לתקופות של מיתון וקבוע יחסית בגובה של 60-90 אלף משרות ולא התדרדרו לקצב גריעה בני 6 ספרות. מה שמעט מדאיג יותר השבוע היו סעיפי התעסוקה בתוך שני מדדי ה-ISM (מדד מנהלי הרכש לסקטור היצרני ולסקטור הלא יצרני) שהיו חלשים במיוחד והצביעו על ירידת מדרגה נוספת.



כמו שנזהרנו מלקפוץ למסקנות בעקבות החולשה, שהתבררה כנקודתית, בנתוני היצוא של חודש אפריל, גם כאן צריך לחכות לחודש הבא על מנת לראות אם אכן מדובר בסנונית ראשונה המסמנת ירידת מדרגה נוספת או שמדובר בנתונים נקודתיים. בסיכום שבועי איבד מדד ה-S&P500 כ-1.2% מערכו, מדד ה-Dow Jones הסתפק בירידה קלה של כ-0.5% ומדד ה- Nasdaq רשם ירידה חדה של כ-3%.



מבט לעתיד ? שבוע קריטי עומד בפתח



מחיר הנפט ממשיך וימשיך להיות פקטור מרכזי בתקופה הקרובה. שבירה למעלה של רמת ה-150 הדולר לחבית עלולה להעמיק את גל הירידות הנוכחי כאשר מצד שני, היפוך מגמה יכול להוציא את השוק לתיקון אלים כלפי מעלה. אם כי להערכת כלכלני לאומי מחירי הנפט הנוכחיים גבוהים, קשה לומר מתי המגמה תשתנה. עד אז, הנזקים הריאליים לכלכלה ילכו ויגברו ומדדי המניות ימשיכו להיפגע. עם זאת, מציינים כי להערכתם הנפט הפך כיום לנכס לכל דבר ועניין (Asset Class) ומכאן, עליות שערים בשוקי המניות עשויות להביא לירידה במחיר הנפט.



השבוע תחל עונת הדוחות באופן "רשמי" עם פרסום דוחותיה של Alcoa לאחר יום המסחר ביום שלישי. עם זאת, דוחותיה של Alcoa הן רק חימום לדבר האמיתי - דוחותיה של GE שיפורסמו ביום שישי. דוחות טובים מהצפוי של GE עשויים להוציא את השוק לתיקון כלפי מעלה אשר בתורו יכול להוריד את מחיר הנפט ולתת זריקת מרץ נוספת לשוק המניות.
בינתיים GE רושמת עליות שערים (2.5% השבוע). להערכתנו ברמות המכפילים הנוכחיות של המניה, מספיק ש-GE תעמוד בתחזיות הנוכחיות (ולא תפחית את התחזיות להמשך השנה) על מנת שבשוק ירשמו עליות שערים נאות והמדדים יבצעו תיקון מסוים כלפי מעלה.
מאידך, הצד השני של המטבע - דוחות חלשים של GE - בהחלט אפשרי. לאור המכפיל החזוי בו נסחר מדד ה-S&P500 (13.8), נראה כי בנקודה הנוכחית ה-Upside גדול יותר מה-Downside.



לזירת היועצים


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully