וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הכלכלה על שילוט חוצות בנתיבי איילון: על משרד התחבורה להעביר את כל הפרטים לפני הצבעה

צבי זרחיה

7.7.2008 / 10:39

ארדן: "האם לדעת משרד התחבורה הצעת החוק והשלטים מסכנים או לא מסכנים את חיי משתמשי הדרך"



בעת דיון בוועדת הכלכלה בנושא שילוט חוצות באיילון הודיע יו"ר הוועדה, גלעד ארדן, כי ההצבעה תתקיים בזמן הקרוב במועד שיאפשר להעלות את הצעת החוק במושב הזה לקריאה השנייה והשלישית במידה ויהיה לה רוב.



ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה הבוקר להמשך הדיון בהצעת החוק להחזרת שלטי החוצות לנתיבי איילון, שהתקבלה בקריאה הראשונה. משרד התחבורה טרם הדיון עדיין לא גיבש עמדה אחידה בעניין, והדבר עיכב את ההצבעה.



"לא אקבור את החוק באמצעות הסמכות לקבוע את סדר היום של הוועדה. יחד עם החובה לאפשר למצביעים לנסות ולקבל את זכות ההצבעה על הצעת החוק, יש חובה עלי שההליך הדמוקרטי יתקיים במלואו וכל הנתונים שצריכים להיות מובאים בטרם ההצבעה. כאשר מדובר בספק של סכנת חיים האם השלטים מסכנים את חיי הנוסעים בדרכים, תובא עמדה של משרד התחבורה - האם לדעתם הצעת החוק והשלטים מסכנים או לא מסכנים את חיי משתמשי הדרך".



ממשיך ארדן: "עם כל הכבוד - העמדה הוגשה לפני 3 דקות. למשרד התחבורה השיטה הזו היא פשוט ביזיון לכנסת ולדמוקרטיה כי אם המשרד מתייחס ברצינות לחברי הכנסת ולנושא של הבטיחות בדרכים המחקרים או העמדות צריך להגיש לפחות 3 ימים מראש כדי שגם הח"כים יוכלו לקרוא וגם גופים ציבוריים ומשרדי ממשלה יוכלו להתייחס". ארדן פנה למשרד התחבורה וביקש לתחום בזמן את הגשת חוות הדעת "אני מבקש שאם יש מחקר להביא אותו לדיון בעד ונגד. תנו לכנסת לקבל החלטה. אם המחוקק יחליט שלא אז לא. אתם תעבדו לפי חוקי הכנסת - אתם לא חיים במדינה אחרת". ארדן ביקש לקבוע תאריך לדיון נוסף תוך בקשה כי תוך חודש יסתיים העניין.



פרופ' דוד שנער אמר בדיון: "חבל לי על דברים כביכול נאמרו בשמי. אני עדיין עומד מאחורי מה שכתבתי ב-2006. אני עדיין חוקר. העמדה שנדרשתי להציג היא לא עמדתו של דוד שנער אלא עמדת הרשות. כינסתי קבוצה של חוקרים על מנת שעד סוף החודש אוכל לשמוע חוות דעת שונות. את מכלול חוות הדעת סיכמתי בעמדה שהגשתי לרשות עצמה ולא עמדה אישית שלי".



יאיר דורי, מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים טען כי עמדתו מתואמת עם שר התחבורה - "עמדתי זו מתואמת עם שר התחבורה וראוי לומר אחרי התחבטות קשה כי יש פה סימן שאלה. עמדת הרשות מבוססת על הסתכלות כוללת בנתוני ינואר-יוני שבהם השלטים לא נמצאים על דרך איילון. עמדת הרשות נשענת על משולש לוגי שאומר כ-80% מתאונות הדרכים נגרמות כתוצאה מהיסח דעת. מה שאנו לא יודעים הוא כי קיים קשר חד ערכי בין שילוט לתאונות דרכים. לכן בסופו של דבר כרשות שאחראית על בטיחות בדרכים למדתי כי עד שלא יהיה מחקר מוכח שאין קשר בין שילוט לתאונות דרכים אנו בספק". על פי דבריו של דורי, הרשות מעוניינת לעסוק בהיבט המחקרי במשך כשנה לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully