וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה נסרדישי לפרקליטות: "אין היום מקורות מימון לבצע הפחתות מסים"

אתי אפללו

7.7.2008 / 11:30

נסרדישי: "הזמנת הבכירים לשימוע מערערת השקט במערכת - אנא קבלו החלטות בעניין זה מהר"



"רשות המסים עברה את אחד המשברים הקשים ביותר בתולדותיה, וכרגע אנחנו בנקודת יציאה מהמשבר. אולם, הזמנת הבכירים לשימוע לפני החלטה על הגשת כתבי אישום בפרשת השחיתות, לכאורה מערערת שוב את השקט במערכת. אני פונה לפרקליטות - אנא קבלו החלטות מהר בעניין זה". כך ציין הבוקר ראש רשות המסים, יהודה נסרדישי, בכנס לשכת רואי החשבון באילת.



נסרדישי הוסיף בעניין זה כי: "אנחנו, כמערכת מיישמי חוק ומערכת אכיפה, מכבדים ומיישמים את החלטות פרקליטות המדינה, אבל אל לנו לעבור משבר נוסף. לכן, אני מצפה שתהיה ודאות כלפי מעשי כל אחד ואחד מבכירי רשות המסים, גם כאלו שיחליטו להעמיד אותם לדין, וגם כלפי אלו שלא".



נסרדישי גיבה מעל הבמה את עובדי רשות המסים, וציין כי כל עובד ברשות המסים שיקבל החלטה וינמק אותה בבהירות, לא יאונה לו כל רע, והוא אישית מתחייב להגיע איתו לכל הליך בירור שיתקיים בעתיד בעניין אותה החלטה. הגיבוי של נסרדישי נדרש לאחר שלאחרונה נשמעה ביקורת רבה כי העובדים ברשות המסים חוששים לקחת אחריות ולקבל החלטות, מחשש לחקירות עתידיות. נסרדישי ציין בנוסף כי בכוונתו לפשט את הבירוקרטיה, ולשוב ולהבהיר את עמדת רשות המסים בנושאים שונים באמצעות פרסום חוזרים, ניירות עמדה ונהלי עבודה, שנזנחו לאחרונה.



נסרדישי התייחס בדבריו לתוכנית הפחתת המסים ממנה נסוג השר בראון לפני מספר שבועות, עקב ביקורת רבה על כוונתו לבטל הטבות מס שניתנות לקרנות ההשתלמות. נסרדישי ציין כי כולם מעוניינים להפחית מסים, ויש היגיון רב בהפחתת מסים - גם מסים על יחיד, וגם מיסוי על חברות. אולם, ציין נסרדישי, שבשביל להפחית מסים - צריך מקורות הכנסה חלופיים. התוכנית להפחתת מסים היתה צריכה להעלות 8.1 מליארד שקל, שחלק ממנה היה אמור להגיע מביטול ההטבות לקרנות ההשתלמות, וחלק מהפנייה של מקורות עתידיים, כאשר ישנה הנחה של צמיחה שמרנית של 3% במשק, ו- 40% מהצמיחה הזו ילכו למימון הפחתת המסים. אולם, על פי נסרדישי, משהמקורות קוצצו, אי אפשר לעשות דבר בעת זו לשם הפחתת מסים.



בסיום דבריו התייחס נסרדישי להחלטה להגיש כתבי אישום נגד שני רואי החשבון ממשרד ארנסט אנד יאנג בפרשת פיקסל - שמואשמים בתכנוני מס אגרסיביים. נסרדישי התייחס לביקורת לפיה הפרקליטות בחרה להגיש כתבי אישום רק כנגד רואי החשבון בפרשה, ולא נגד בעלי החברה. "אנחנו עומדים מאחורי ההחלטה להגיש כתבי אישום בפרשה זו, אותם רואי חשבון הפכו להיות חלק אינטגרלי בחברה בהיבט של תיכנון המס האגרסיבי שנעשה".



לדבריו, "אסור לרואי החשבון לשכוח שהם שומרי סף, והם צרכים להישמר שבעתיים. אולי רו"ח מגיעים לפעמים לרשות המסים, יושבים איתנו יחד על אישורים ותכנונים שונים, אך אל לנו לטשטש את הגבול. רו"ח - כמונו - אחראים על יישום החוק והאתיקה המקצועית, ואף אחד מבעלי המקצוע לא יכול לעבור את הגבול. לרו"ח נאמנות כפולה, גם כלפי הלקוח וגם כשומר סף, והרו"ח יכול להתקרב ללקוח, ולפעמים, הרו"ח מבין יותר טוב מהלקוח מה קורה בספרים שלו, ואיך מבוצע תכנון המס שלו. אבל צריך להיות ברור לכל אחד מבעלי המקצוע מה מותר לעשות ומה אסור לעשות, ותכנוני המס באותה פרשה היו אגרסיביים בצורה קיצונית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully