וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: המלצת "תשואת יתר" לאסם; מחיר יעד - 52 שקל המשקף 18% תשואה

TheMarker

7.7.2008 / 12:17

בבית ההשקעות מנתחים את החברה שלדעתם צפויה להפתיע בגדול

לכל השואלים כיצד עבודה על חברה "פשוטה" ומסורתית כמו אסם מגיעה להיקף של 16 עמודים (הסקירה המלאה, כאן ניתנה התמצית), התשובה פשוטה - למרות שאותה האסם המוכרת נתפסת כחברה אפילו מעט "משעממת", בחינת ההתפתחויות האחרונות בחברה בשנתיים האחרונות תצביע על אופי שונה לגמרי. בחינה זו תעיד על חברה דינאמית וכלל לא משעממת וגרף ביצועי המניה בהחלט ממחיש זאת.



האטה- אין ספק כי החשש מפני האטה כלכלית שתלווה בהמשך אינפלציה של מחירי המזון מהווה סיכון ליצרניות המזון. סימן השאלה העיקרי כמובן הינו סביב יכולת החברות להמשיך ולגלגל את התייקרות חומרי הגלם על הצרכן מבלי לפגוע בביקושים, אשר יש סימנים לכך שכבר החלו לרדת בשוק הישראלי.



אז מה יגן על אסם אל מול ההאטה הצפויה?
תחילה נציין כי בשלב זה לא מורגשת ירידה בביקושים למוצרי אסם. תמהיל המוצרים של החברה כולל אלפי מוצרים ומאזן בין מוצרי פרימיום למוצרים עממיים, בין האכילה בחוץ לרכישות המזון הביתה, בין השוק המקומי למנועי הצמיחה בחו"ל. כל זאת לצד המותג החזק בתחום המזון זה כמה שנים רצופות, מותג אשר אף מציג התחזקות לאור החדשנות שמציגה החברה, יהוו, להערכת כלכלני פסגות, את המרכיבים העיקריים בהתמודדות אסם עם הסביבה.



אין ספק כי לא חסרים אתגרים בסביבה העסקית
מלבד ההאטה, החברה מתמודדת מול מחירי חומרי גלם אשר גם אם מורגשת התייצבות מסוימת בהם בחודשיים האחרונים עדין מדובר ברמת מחירים שיצרניות המזון לא הכירו בעבר. בנוסף, שערי החליפין שוחקים את שיעורי הצמיחה והרווחיות של פעילות טבעול בחו"ל. הגידור המלא לחשיפה זו מוצג לנו רק ברמה הכוללת של הקבוצה אך חשוב לזכור כי מדובר על מדיניות של גידור מלא לצד גידור טבעי לפעילות היצוא. ניתוח תוצאותיה של אסם עד כה מעיד על חברה שיודעת להתמודד עם הסביבה.



למרות כל האתגרים, האופק התפעולי של אסם נראה חזק והתייעלות תפעולית לקראת רמת רווחיות של 14% (בדומה לחברה האם נסטלה) נראית בהחלט אפשרית
למי מכם ששואל את עצמו מה יתמוך בשיפור כה מהותי של הרווחיות התפעולית מרמה הקרובה ל- 12% בסוף 2007 לרמה של 14% בהמשך, התשובה פשוטה- תהליך מתמשך הכולל מנועי התייעלות רבים: החיסכון הצפוי מהמרכז הלוגיסטי החדש, סיום עלויות ההרצה של מפעל טבעול בצ'כיה וחיסכון שיגיע עם הגדלת היצור בו, חיסכון ממיזוג מפעל הרטבים, המשך ייעול חברות הבת ומהלכים כלל ארגוניים מסגרת בקבוצת נסטלה אשר בהחלט יתרמו למגמה.



אין ספק כי כניסת החברה למדד המעו"ף צפויה לתרום להיקפי הסחירות, אך הסיבות הכלכליות להשקעה במניה דווקא בימים אלו, מוצדקות פי כמה. ביניהם ניתן למנות את היכולות שהציגה החברה בהתמודדותה עם האתגרים בסביבה לצד האופק התפעולי הטומן מנועי התייעלות רבים. וכמובן, מנועי הצמיחה אשר כפי שאנו מציגים במסגרת העבודה למרות תחום הפעילות המסורתי, פשוט לא חסרים והם ממש לא מגולמים כאן במלואם. כל אלו לצד מחיר יעד של 52 שקל למניה המעיד על דיסקאונט (הנחה) של כ-18% מביאים את פסגות להמלצת "תשואת יתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully