וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: "תשואת יתר" לטבע; מחיר יעד - 55 דולר המשקף 16.5% תשואה

TheMarker

7.7.2008 / 13:41

בבית ההשקעות נשארים אופטימיים לאחר הודעה מאכזבת על כישלון הניסוי בקופקסון 40 מ"ג





למרות האכזבה, כימות ההשפעה הכלכלית מוביל את כלכלני פסגות למסקנה שתוצאות הניסוי אינן הרסניות מבחינת טבע.



לפני שעה קלה הודיעה טבע על תוצאות שליליות בניסוי ה-FORTE שבדק את יעילותו של קופקסון 40 מ"ג מול קופקסון 20 מ"ג. התוצאות מאכזבות: למרות שגרסת ה-40 מ"ג הראתה את אותה רמת בטיחות ומיעוט תופעות לוואי כמו גרסת ה-20 מ"ג, הניסוי לא הראה כי גרסת ה-40 מ"ג יעילה יותר בטיפול בטרשת נפוצה לעומת גרסת ה-20 מ"ג.



מספר נקודות להתייחסות:



לאור כשלון הניסוי לא נראה שטבע תגיש בקשה ל-FDA לאישור ההתוויה ולא תזכה להארכת תוקף הפטנט ב-3 שנים. בנוסף, לא צפוי גידול משמעותי בנתח השוק של טבע על חשבון המתחרות.



פסגות מזכירים, כי הפטנטים בארה"ב פגים ב-2014 ובאירופה ב-2015. לפני כחודש הודיעה מיילן על הסכם שחתמה עם חברת Natco ההודית לשיווק הגרסה הגנרית שהאחרונה מייצרת בארה"ב, אירופה, אוסטרליה ויפאן.
הגרסה הגנרית של Natco אינה מעוררת דאגה בטבע לאור הקושי בחיקוי התרופה והערכה כי ה-FDA ידרוש ניסויים קליניים גם מיצרנים גנריים, מה שידחה את קבלת האישור לגרסה גנרית.



אז מה יכולה ההשפעה על מניית טבע? אין ספק שתרופת הקופקסון היא התרופה המשמעותית ביותר עבור טבע ולא ניתן להתעלם מאובדן הפוטנציאל. יחד עם זאת, חשוב לציין כי זו דרכם של ניסויים קליניים, חלקם מצליחים וחלקם נכשלים. בפסגות רואים חשיבות גדולה יותר להצלחת הניסוי באזילקט, שהיא תרופה צעירה וניתן יהיה לנצל היטב את העובדה שזו התרופה היחידה בעולם המאטה את התקדמות מחלת הפרקינסון.



ברור שברמת הסנטימנט ההשפעה על המניה צפויה להיות שלילית ביותר. אולם אם ננסה לכמת את ההשפעה הכלכלית נראה כי מנועי הצמיחה של טבע כיום יאפשרו לה לפצות על אבדן ההכנסות הצפוי עם כניסת תחרות גנרית לקופקסון. תרופת הקופקסון צפויה לתרום כ-14% להכנסות ב-2008 וכ-25% ברווח. כאשר אנו מפחיתים ב-70% את ההכנסות הצפויות ממכירת קופקסון ב-2012, שהיא השנה המייצגת מבחינתנו כרגע, ההשפעה על מניית טבע מסתכמת ב-5.6% וזה עוד לפני שגילמנו במודל את פוטנציאל האזילקט בעקבות הצלחת הניסוי בה. בנוסף, מעריכים בבית ההשקעות כי לאור המכשולים הצפויים לעמוד בפני חברות גנריות בחיקוי הקופקסון וקבלת אישור FDA, נראה כי תחרות גנרית לא תיכנס לפני 2014, מה שייתן לטבע שנתיים נוספות של הכנסות ורווחים גבוהים.



חשוב להדגיש כי הניסוי הראה תוצאות משופרות אף יותר מהחזוי לגבי קופקסון 20 מ"ג ולכן, במידה מסוימת ניתן להגדיר את תוצאות הניסוי כהצלחה של קופסון 20 מ"ג יותר מאשר כישלונו של קופקסון 40 מ"ג.



לסיכום, למרות האכזבה, כימות ההשפעה הכלכלית מוביל את כלכלני פסגות למסקנה שתוצאות הניסוי אינן הרסניות מבחינת טבע. בשלב זה הם מותירים המלצת "תשואת יתר" במחיר 55 דולר. עוד צויין כי בטווח הקרוב לא רואים טריגרים משמעותיים שיכולים להביא את המניה לרמות של 50 דולר ומעלה.



נכתב על ידי לימור גרובר, פסגות בית השקעות



לזירת היועצים


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully