וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הטלקום האמריקאיות מקצצות אלפי משרות ואת תקציביהן

דפנה מאור

23.10.2001 / 11:30

SBC הודיעה על קיצוץ אלפי משרות; AT&T צפויה לקצץ 2,400 נוספות לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל"

AT&T ו-SBC, שתיים מחברות הטלפוניה הגדולות בארה"ב, מתכננות לקצץ אלפי משרות בעקבות ההאטה בענף. בנוסף מתכננות חברות הטלקום לקצץ בתקציבי הציוד שלהן.

AT&T (סימול T), מתכננת לקצץ 2,400 משרות נוסף על קיצוצים שכבר ביצעה השנה, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

חלק מהקיצוצים ב-AT&T יתבצעו על ידי פרישה מרצון. החברה מעסיקה 125 אלף עובדים. מתחילת השנה קיצצה AT&T יותר מ-2,400 חברי איגודים העובדים בשורותיה.

AT&T מתכננת לערוך שינוי ארגוני נרחב ביותר השנה. החברה העמידה למכירה את עסקי הכבלים שלה, ומתכננת להפריד את AT&T וויירלס (סימול AWE), חטיבת הסלולר.

בנפרד, התבשרו אתמול עובדי SBC (סימול SBC), חברת הטלפוניה האמריקאית, כי היא מתכננת קיצוץ של "כמה אלפי משרות". SBC מתכננת גם לקצץ את השקעות ההון שלה ב-20%, על מנת להתמודד עם ההאטה הכלכלית והתחרות הקשה מול מתחרותיה.

ברבעון השלישי רשמה החברה נפילה של 31% ברווח הרבעוני ל-2.07 מיליארד דולר. הכנסות החברה צמחו בשיעור צנוע של 0.8% ל-13.5% מיליארד דולר. החברה מסרה כי לנוכח מצב הכלכלה הגלובלית, היא לא צופה צמיחה משמעותית בעסקיה במהלך 2002.

השפעות קיצוצי התקציב של חברות הטלקום אינה מוגבלת רק לעובדיהם. היא צפויה להשפיע לרעה על יצרניות הציוד הטלקום, אשר גם כך ספגו קשה את ההאטה בענף. ניתוח של השפעות אלו יתפרסם היום באתר TheMarker.com, במאמר מאת הפרשן סקוט מוריץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully