וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרדריבטיבס משתפת פעולה עם סטנדרד אנד פורס לפיתוח מערכות לתמחור אופציות

גיא גרימלנד

7.7.2008 / 15:25

המנכ"ל דודי גרשון: אנחנו מעוניינים להגיע לנתח של 60% משוק שמגלגל כמילארד דולר לשנה

ד"ר דודי גרשון, היזם ומנכ"ל החברה, מאמין כי שתי החברות פונות לשוק שמגלגל כמיליארד דולר לשנה. "אנחנו מעוניינים להגיע לנתח של 60% מכך", מציין גרשון, ומתכוון להכנסות משותפות של מאות מיליוני דולרים.



כל אחד אחר שהיה משמיע הצהרה מהסוג הנ"ל היה נתפס מעט יומרני, אבל לא כשהיא מגיעה מד"ר דודי גרשון וסופרדריבטיבס, אחת מחברות הטכנולוגיה המבטיחות שיש לשוק הישראלי להציע. גרשון מסרב להתייחס להיקף המכירות של החברה. בראיון קודם שהעניק ל-TheMarker בעבר פורסמו הערכות בשוק כי בשנת 2006 החברה הציגה הכנסות העולות על 100 מיליון דולר, וסביר להניח שהמספר רק הלך וצמח עם השנים.



בהתאם להסכם החדש, שתי החברות ישתפו פעולה בתחום השיווק, המכירות השירות והתמיכה, כך שיחבר את היכולות שלהן בהערכת שווי של נכסים פיננסיים בשוק הכספים, כולל ניירות ערך כגון אג"ח ומניות, וכן אופציות ונגזרים אחרים. סטנדרד אנד פורס היא חברת ענק בבעלותה של חברת מקרו-היל, עם הכנסות שנתיות של חמישה מיליארד דולר. כיום מעסיקה החברה 8,500 איש ב-23 ארצות ומתמחה במידע על שווקים פיננסיים, כולל מדד המניות המרכזי של השוק האמריקאי, S&P 500.



"משבר הסאבפריים חשף בעיה: גופים פיננסיים מחזיקים תיקים של נכסים מבלי לדעת כמה הם שווים", מספר גרשון על מהות השותפות החדשה. "אם אותם גופים לא פונים לשערוך חיצוני, אי אפשר לדעת מה שוויים. משבר הסאבפריים לא קרה ביום אחד. במשך כמה חודשים לא טרחו לשערך מחדש את התיקים. כרגע מדברים על כך שהתקינה בארה"ב תשתנה וגופים מצד שלישי יסייעו בשערוך התיקים. השותפות החדשה שלנו עם סטנדרד אנד פורס תהפוך אותנו ואותם לחברה השערוכים הגדולה בעולם", אמר.



בהודעה שהחברה פרסמה צוין כי הפעילות המאוחדת תספק מודלים ושירותי תמחור למעל 6 מיליון סוגים של מכשירים פיננסיים, הכוללים אג"ח מדינה, אג"ח מוניציפאלי ואג"ח קונצרני, הלוואות, נכסים מגובי משכנתאות ומוצרים מבוססי מזומן. בנוסף, השירותים יכללו תמחור של נגזרים "אקזוטיים", ונגזרים המבוססים על מט"ח, שערי ריבית, סחורות, אנרגיה, מניות ואשראי.



גרשון מציין כי סופרדריבטיבס לא מתכננת להנפיק בשלב זה. "הפרסום על הנפקה עוד השנה היה המצאה של עיתונאים. אני מתכנן הנפקה בשנת 2010 והחלום הזה לא ירד מהפרק. צריך להבין, אנחנו לא חברה שמחפשת אקזיט. אנחנו רוצים להיות חברת ענק. חברה של 6-5 מיליארד דולר".



בינתיים בשנה האחרונה הודיעה החברה על מעבר של חלק מהחברה ללונדון. בישראל עובדים קרוב לכ-400 עובדים בארבע קומות במגדלי עזריאלי. במקביל השלימה החברה מינויים של מספר דמויות בכירות, ביניהם ג'ק ג'פרי, לשעבר ראש אופציות בסיטיבנק, שמונה למנהל תפעולי (COO) של החברה.



גרשון מציין כי אין חברה ספציפית שיכולה להתחרות בשותפות החדשה. יתר החברות בתחום הן שחקני נישה או שחקנים קטנים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully