וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת מקרקעי ישראל אישרה: קיבוץ האון יהפוך ליישוב קהילתי

עמירם כהן

7.7.2008 / 16:48

הקיבוץ יחזיר למדינה 3,000 דונם של קרקע חקלאית, 500 דונם קרקע לבנייה וימכור את נכסיו היצרנים



מועצת מקרקעי ישראל אישרה אתמול את ההסדר להפיכת קיבוץ האון שלחוף הכנרת ליישוב קהילתי. הקיבוץ יחזיר למינהל 3,000 דונם של קרקע חקלאית, 500 דונם קרקע לבנייה (השטח עליו בנוי הקיבוץ), וימכור את כל נכסיו היצרניים הכוללים את כפר הנופש, הזכויות בחניון הצמוד לכפר והזכויות בתחנת הדלק אלון. התמורה ממכירת הנכסים והזכויות ישמשו להחזר חובות של 50 מיליון שקל לבנקים ולתאגיד הכלכלי האזורי - משקי עמק הירדן.

על הקרקעות שיחזיר הקיבוץ ייבנה ישוב קהילתי שחברי הקיבוץ יהיו חלק ממנו. החברים יקבלו 49 מגרשים לבנייה בתחומי הישוב הקהילתי, על שטח של חצי דונם, שעליהם יבנו דירות חדשות או ישפצו את דירותיהם הקיימות עד ל-160 מ"ר. המקורות לבנייה יגיעו ממכירת נכסי הקיבוץ ומכירת זכויות הקרקעות לרוכשים חיצוניים. כמו כן תובטח פנסיה של 2,400 שקל לחודש לכל חבר.



את חלקו של הקיבוץ בכפר הנופש ואת הזכויות בקרקעות הכפר, תרכוש חברת בת של חברת נפטא, שבשליטת איש העסקים קובי מימון, בתמורה ל-25 מיליון שקל. נפטא רכשה, בנוסף לכפר, 53 דונם של קרקע חקלאית שתהיה מיועדת לתיירות. קיבוץ האון הוא הקיבוץ הראשון שמועצת המינהל אישרה את ההסדר הקרקעי להפיכתו לישוב קהילתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully