וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגבטק מפרסמת אזהרת עסק חי בדו"ח השנתי לרשות ני"ע האמריקאית; IGPAC תצביע על המיזוג ב-17 ביולי

ניר צליק

7.7.2008 / 17:29

שווי נגבטק בעסקת המיזוג - 35 מיליון דולר - בעקבות הפסדי החברה

מהמסמך שהוגש לרשות ניירות ערך האמריקאית על ידי IGPAC עולה כי ברבעון הראשון של 2008 ירדו הכנסות נגבטק ב-72% ביחס לרבעון המקביל ל-2.2 מיליון דולר. ההפסד הנקי עלה ב-9% והסתכם ב-6.2 מיליון דולר ביחס לרבעון המקביל. ב-2007 ירדו הכנסות החברה ב-47% ל-16.4 מיליון דולר וההפסד הנקי עלה ל-32.4 מיליון דולר מ-13.9 מיליון דולר בשנת 2006 - כמעט פי 2.5. בחמש השנים האחרונות הפסידה החברה כ-87 מיליון דולר.



העסקה תבוצע באמצעות מיזוג הפוך של חברת הצ'ק הפתוח הציבורית, איזראל גרות' פרטנרס אקוויזישן קומפאני (IGPAC) של מתי קרפ וכרמל ורניה, אל תוך נגבטק הפרטית. בדילול מלא, יחזיקו בעלי המניות של IGPA ביותר מ-70% ממניות נגבטק.



נגבטק שבסיסה ברחובות מפתחת מייצרת ומשווקת ציוד לבדיקת סיליקון בתהליך ייצורם של מוליכים למחצה ושבבי זיכרון. היא הוקמה בידי ד"ר גדי נוימן ודוד אלומות יוצאי אורבוט (לימים אורבוטק) ופיתחה טכנולוגיה הקרויה Image & Step לבדיקת מוליכים למחצה. זו טכנולוגיה בעלת רזולוציה גבוהה המסוגלת לגלות מגוון של פגמים בגדלים קטנים מאוד של מספר עשרות ננומטרים. כיום מובילים אותה היו"ר ירון לוטן והמנכ"לית ריווי שרמן.



רשימת המשקיעים של נגבטק כוללת את קרנות ההון סיכון וולינגטון פרטנרס, פיטנגו, סטאר, ג'נסיס, אמדאוס ופועלים ונצ'רס, את בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, ואת החברות הציבוריות אורבוטק וקוואליטו. השתיים האחרונות בחרו שלא להצטרף לסבב הגיוס האחרון בו הוזרמו 15 מיליון דולר נוספים לקופת החברה.



נגבטק תיכננה בעבר להגיע עצמאית להנפקה בנאסד"ק, אולם לא הגיעה לתוצאות המאפשרות זאת. כעת היא מגיעה לוול סטריט בדרך אחורית באמצעות המיזוג עם חברת צ'ק פתוח של ורניה וקרפ הדומה באופיה לשלד בורסאי בעל מזומנים המחפש נכסים לרכישה. רכישתה מחויבת באישור אסיפת בעלי המניות IGPAC והשלמתה נדרשת עד תום יולי 2008, אחרת תידרש חברת הצ'ק הפתוח להחזיר את הכסף למשקיעים במסגרת התחייבותה המוקדמת.



ורניה וקרפ הקימו את איזראל גרות' פרטנרס כחברת רכישה לתכלית מיוחדת (SPAC), וביולי 2006 השלימה החברה גיוס של 52 מיליון דולר בהנפקת מניות בוול סטריט. היא התחייבה לחפש בתוך 18 חודשים התחברות עסקית עם חברה הפועלת בישראל או מחוץ לישראל, אשר הנהלתה מאמינה כי תפיק תועלת מהקמת תשתית אופרטיווית בישראל.



באמצע ינואר, רגע לפני שנדרשה להחזיר את הכסף למשקיעים, חתמו ורניה וקרפ על הסכם לא מחייב לרכישת חברת נגבטק. המיזוג יאפשר לנגבטק להניע את ההחדרה לשוק של המוצר מדגם 3300 שהושק לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully