וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תומכת במאבק ההשתלטות של אייקאן: תשקול לנסות שוב לרכוש את יאהו אם הדירקטוריון יוחלף

אשר שכטר

7.7.2008 / 18:48

מניית יאהו מזנקת ב-10.7% לאחר שמיקרוסופט הודיעה כי היא עשויה לנסות בשנית לרכוש את החברה בשלמותה

בהודעת מיקרוסופט נאמר כי החברה עשויה לנסות מחדש לרכוש את חטיבת החיפושים המקוונים של יאהו, או את החברה כולה. במכתב ששלח קודם לכן לבעלי המניות של יאהו, אמר אייקאן כי הוא שוחח עם מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, פעמים רבות בשבוע האחרון וכי ענקית התוכנה עשויה לשקול מחדש את רכישת יאהו אם הדירקטוריון הנוכחי של החברה יוחלף.



"הגיע הזמן לשינוי ביאהו", אמר אייקאן, המבקש להחליף את דירקטוריון יאהו במועמדים מטעמו במטרה להאיץ את מכירתה של החברה למיקרוסופט באסיפה השנתית של בעלי המניות, שתיערך ב-1 באוגוסט.
יאהו דחתה במאי את הצעתה של מיקרוסופט לרכוש אותה בעבור 47.5 מיליארד דולר, או 33 דולר למניה, ודחתה ביוני ניסיון נוסף מצד מיקרוסופט לרכוש את חטיבת החיפוש שלה תמורת מיליארד דולר, בנוסף לאחוזים מרווחי הפרסום המקוון של יאהו והשקעה של 8 מיליארד דולר בחברה.



אייקאן, שנוהג להשקיע בחברות אשר לדעתו מוערכות בחסר או מנוהלת בצורה כושלת, בניסיון ללחוץ על הנהלותיהן לבצע שינויים במדיניותן, פתח במאי בניסיון השתלטות על יאהו בעקבות כישלון המגעים עם מיקרוסופט. זאת, בטענה כי החברה "נהגה בצורה בלתי הגיונית" כאשר דחתה את הצעת הרכש של מיקרוסופט ובניסיון להאיץ את מכירתה לענקית התוכנה.



במסגרת מאבק השליטה שלו ביאהו, שנועד להוביל את החברה חזרה למגעים למיזוג עם מיקרוסופט, הציע אייקאן 10 מועמדים מטעמו לדירקטוריון החברה, בינהם מארק קיובן, בעלי קבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס. אייקאן אף צבר נתח של 5% ממניות יאהו, בשווי של יותר מ-2.5 מיליארד דולר. בראיונות לתקשורת, קרא אייקאן להחלפת דירקטוריון יאהו, כולל המנכ"ל ג'רי יאנג, ואמר כי הנהלת יאהו חיבלה במתכוון בעסקה בינה לבין מיקרוסופט.







בשבוע שעבר דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי מיקרוסופט מתכוונת לנסות פעם נוספת לרכוש את חטיבת החיפושים המקוונים של יאהו והציעה למספר חברות מדינה לרכוש עמה במשותף את ענקית האינטרנט. מיקרוסופט פנתה בין היתר לניוז קורפ ולטיים וורנר, והציעה להן הסדר שלפיו היא תרכוש את פעילות החיפושים של יאהו והחברה שתשתף עמה פעולה תתמזג עם חלקיה הנותרים של החברה. יאהו, מצדה, פנתה גם היא לפי ה"ג'ורנל" לטיים וורנר במטרה לשקול מיזוג אפשרי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully