וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס מעלה את הדירוג לאיגרות החוב של פרטנר ל-Baa3 מ-Ba1 עם אופק יציב

ניר צליק

7.7.2008 / 19:28

בסוכנות הדירוג כותבים כי העלאת הדירוג נובעת מביצועי החברה ומהצמיחה במספר המנויים



סוכנות הדירוג מודי'ס מעלה את הדירוג לאיגרות החוב של מ-Ba1 ל-Baa3 עם אופק יציב. במוד'ס כותבים כי העלאת הדירוג נובעת מהביצועים הסולידיים של החברה ומהצמיחה במספר המנויים וההכנסות משירותי מידע, וביניהם שירותי דור 3.



למרות זאת, במודי'ס מציינים כי שוק הסלולר הישראלי נהנה משיעור חדירה גבוה עם אחוז חדירה של כ-125% נכון לסוף שנת 2007, וכתוצאה, צמיחה עתידית במספר המשתמשים וההכנסות צפויה להיות איטית יותר. מעבר לכך, בעקבות שירות נדידת המספרים שהחל בדצמבר 2007, חוששים במודי'ס מתחרות גוברת בענף.



במודי'ס מונים בין הסיבות להעלאת הדירוג את היחס בין החוב של החברה להכנסות לפני מסים, ה עומד על 1.0, בהתבסס על תוצאות הרבעון הראשון של 2008. בנוסף, החברה הכריזה על רכישה עצמית של מניות בעד 600 מיליון דולר.



במודי'ס גם כותבים כי שוק הטלקומוניקציה הישראלי עשוי להיות מושפע מרכישת 15% מ-HOT על ידי נטוויז'ן. האנליסטים ג'ניה בראון ודייוויד סטייפלס חושבים כי פרטנר עשויה להיות מעודדת להאיץ את הפיתוח של שירותי ה-ISP/VOB שלה כדי שתוכל לתת שירותים גם בסלולר וגם בטלפונים נייחים למנויי החברה.



סוכנות הדירוג כותבת שהדירוג לא משקף רכישות עתידיות או השקעות משמעותיות בתשתיות לקו נייח, העלולות להביא להידרדרות במצב האשראי של החברה. האופק לדירוג הוא יציב, ובמודי'ס מאמינים כי החברה תוסיף לייצר תזרים מזומנים חופשי על בסיס שנתי.



בין הגורמים שעלולים לפגוע בדירוג בעתיד מונים במודי'ס את יחס החוב של פרטנר, במידה והוא יעלה והדרדרות בתוצאות העסקיות של החברה, אם התחרות תגבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully