וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינבב מחריפה את ניסיונות ההשתלטות על אנהויזר בוש: פתחה במהלך להחלפת חברי הדירקטוריון

סוכנויות הידיעות

7.7.2008 / 19:41

אינבב תבקש מבעלי המניות של אנהויזר להחליף את חברי מועצת המנהלים



ענקית הבירה הבלגית אינבב (InBev) החריפה היום את המאבק על רכישת אנהויזר בוש, יצרנית הבירה באדווייזר, כשביקשה את הסכמתם של בעלי המניות בחברה להחליף את חברי הדירקטוריון.



אינבב, מבשלת הבירה הגדולה בעולם ויצרנית הבירה סטלה ארטואה, הציעה בחודש שעבר לרכוש את אנהויזר בוש תמורת 46.3 מיליארד דולר, או 65 דולר למניה. אנהויזר דחתה את ההצעה באופן רשמי, בטענה כי היא נמוכה מדי ופוגעת באינטרסים של בעלי המניות. ההצעה זכתה גם להתנגדות ערה מצדם של מושל מיזורי, הבית ההיסטורי של באדווייזר, וסנאטורים בכירים בארה"ב.



ממסמך שהגישה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC), עולה כי אינבב מבקשת לנצל את אחד מחוקיה הפנימיים של אנהויזר בוש והגישה בקשה כי בעלי המניות יורשו לבחור דירקטוריון חדש, מבלי לחכות לאסיפת בעלי המניות השנתית.



אינבב מעוניינת להחליף את מנכ"ל אנהויזר, אוגוסט בוש, ואת חברי הדירקטוריון האחרים במועצת מנהלים חדשה בראשותו של אדולפוס בוש, דודו של המנכ"ל הנוכחי ונינו של מייסד החברה, התומך במיזוג. בין חברי הדירקטוריון הנוספים שמבקשת החברה למנות לאנהויזר בוש נמצא גם הנרי מקינל, יו"ר פייזר לשעבר.



מאינבב נמסר כי לפי חוקיה הפנימיים של אנהויזר, ניתן להחליף את דירקטוריון בחברה כל עוד הדבר מתבצע בהסכמתם של בעלי מניות המחזיקים ביותר מ-50% ממניות החברה. דוברת מטעם אינבב מסרה כי החברה טרם פנתה באופן רשמי לבעלי המניות, וכי היא ממתינה כעת להסכמתה של ה-SEC.



"אינבב ככל הנראה לא תעלה את הצעת הרכש לאנהויזר. מדובר בדרך נוספת להמשיך ללחוץ על החברה. דירקטוריון אנהויזר בוש, בהרכבו הנוכחי, ככל הנראה יסכים לפתוח כעת מחדש את השיחות עם אינבב עם גישה ידידותית יותר, או שדירקטוריון חדש יחדש את השיחות בטון חיובי", אמר האנליסט וים הוסט מחברת KBC סקיוריטיז לסוכנות הידיעות בלומברג.



חברי משפחת בוש, המשפחה המייסדת של אנהויזר בוש, מתנגדים ברובם למיזוג עם אינבב. בני המשפחה, בהם המנכ"ל אוגוסט בוש, מנהלים את החברה כיום אך אינם בעלי השליטה בה. במסגרת המאבק בהצעה, הודיעה אנהויזר בוש בשבוע האחרון על תוכניות להוביל מהלך ארגון מחדש שיכלול קיצוץ הוצאות והעלאת מחירים, בנוסף לקיצוץ של 10%-15% מכוח העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully