וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי AMPM לשעבר במו"מ לרכישת "הבור הגדול" בתל אביב תמורת 21 מיליון שקל

עדי דברת

7.7.2008 / 20:38

על השטח המסחרי בפינת דיזנגוף ופרישמן יוקם מגדל בן 26 קומות



בעלי AMPM לשעבר, האחים רן וגל בליניקס וגיא אדרי, מנהלים משא ומתן לרכישת השטח המסחרי בפינת הרחובות דיזנגוף ופרישמן בתל אביב - כך נודע ל- Themarker. גורם המקורב לעסקה אמר היום ל-Themarker כי המשא ומתן מתקיים לפי שווי רכישה של 21 מיליון שקל. לדברי אותו גורם, מדובר בהשקעה נדל"נית נטו. היינו, הרוכשים לא מתכוונים להשתמש בשטחי המסחר לצורכיהם אלא להשכירם וליהנות מהתשואה שיניבו.



השטח הנמצא לא הרחק מדיזנגוף סנטר וידוע בכינויו "הבור הגדול" הינו שטח לא בנוי של כ-376 מ"ר מסחרי ועוד 500 מ"ר מרתף ועשרה מקומות חניה. השטח המסחרי יבנה כחלק ממגדל יוקרה בן 26 קומות.



לדברי גורם מקורב אחר, בפגישה שנערכה בין הצדדים ביום א' התגלו חילוקי דעות ולכן העסקה עדיין לא נחתמה.



האחים בליניקס ואדרי מוכרים בעיקר כמייסדי רשת הסופרמרקטים AMPM. גיא אדרי, רן בלינקיס וגל בלינקיס הקימו את רשת המרכולים העירוניים AM:PM ב-2001, זמן קצר לאחר שחרורם מהשירות הצבאי. בנובמבר 2006 הם מכרו את החברה לדור אלון תמורת כ-150 מיליון שקל. לפי ההסכם בין דור אלון והיזמים, הם ממשיכים לתרום לפיתוחה של הרשת.



מאז המכירה הקימו היזמים, בין היתר, קבוצת אחזקות המתמחה בייזום. בין היתר הם קיבלו זיכיון מחברת טימברטק מארה"ב, המייצרת דקים מעץ דחוס מפולימרים למרפסות ולגינות. היזמים מנהלים את פעילות טימברטק בישראל בשותפות עם סולי שווה, זכיין שטיפל בתחום כבר 20 שנה. בנוסף רכשו היזמים את מתחם מלון ירושלים הצמוד למסעדת קרן לשעבר, הנמצא בסמוך לנווה צדק בתל אביב. השטח נרכש תמורת כ-12 מיליון שקל ועתיד לקום עליו פרויקט של 75 דירות.



בתחילת השנה חברו השלושה, ביחד עם דרור דנון, לשעבר מנהל חטיבת ניופאן לייף, להקמת חברת אקזיט אלקטרוניקס, אשר השיקה לפני כחודש מסכי טלוויזיה של חברת האלקטרוניקה הסינית הייסנס. בחודשים הקרובים יושקו מוצרים לבנים, מזגנים, מחשבים ניידים ומוצרי אלקטרוניקה קטנים תחת המותג הייסנס. דנון אמר ל- Themarker בעבר כי מחזור המכירות של החברה בישראל ב-2008 צפוי להסתכם בכ-150 מיליון שקל.

כפי שפורסם ב- Themarker, באוקטובר 2007 אישרה ועדת התכנון האזורית בניית מגדל יוקרה של 26 קומות במתחם 'הבור הגדול' בפינת הרחובות פרישמן ודיזנגוף בתל אביב וחייבה את בעלי המגדל לבנות 100 מקומות חניה לרווחת הציבור.. הסיפור המתמשך של הבור הגדול החל ב-88', כשבעליו דאז, חברת האחים קחטן, ביקשה לבנות במקום מגדל בגובה 16 קומות. בניית המגדל אושרה, ועבודות ההקמה החלו. אלא שהחברה נקלעה לקשיים כלכליים, העבודות הופסקו בשלב היסודות, והשטח קיבל את הכינוי "הבור הגדול". ביוני 95' עוד ניסו האחים קחטן להגדיל את זכויות הבנייה המתחם, והגישו תוכנית חדשה לבניית מגדל בגובה 26 קומות.



ב-99' הופקדה התוכנית החדשה בוועדה המחוזית להתנגדויות, אך ב-2002 הוקפאו כל ההליכים על ידי הבעלים, בשל חובותיהם לבנק דיסקונט ממנו לוו כספים להקמת הפרויקט. ב-2006 נחתם הסדר פשרה בין דיסקונט לבין האחים קחטן לפיו נמכר המגרש ליהלומן אברהם נמדר ואיש העסקיםרוני פלד. אלה הגישו תוכנית חדשה לבניית המגדל, הפעם בגובה של 31 קומות. מרגע שהוצגה התוכנית החדשה קמו לה מתנגדים רבים, בהם ארגונים ירוקים, מאות תושבים וגם חברי מועצת העיר בתל אביב. אלה טענו כי התוכנית החדשה מתבססת על התוכנית להקמת 26 קומות, שבעצמה לא אושרה. רבים מהתושבים הביעו חשש כי הצל העצום שיטיל הבניין יפגע באיכות חייהם, וחלקם אף ביקשו מהעירייה להקים במתחם גינה ציבורית במקום. באוקטובר, כאמור, אישרה הוועדה המחוזית את הקמת המגדל בן 26 הקומות.
גיא אדרי ורן בליניקס סירבו להגיב לידיעה.



לא ניתן היה להשיג את תגובת רוני פלד עד למועד פרסום הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully