וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניותיהן של חברות המשכנתאות הממשלתיות בארה"ב מתרסקות; מניית פרדי מאק צונחת ב-21.3%

אשר שכטר

7.7.2008 / 20:51

מניותיהן של ענקיות המשכנתאות הממשלתיות נופלות בעקבות ספקולציות כי הן ייאלצו לגייס עשרות מיליארדי דולרים



מניותיהן של ענקיות המשכנתאות הממשלתיות האמריקאיות פרדי מאק ופאני מיי נופלות כעת בחדות בוול סטריט. זאת, על רקע ספקולציות לפיהן שתי החברות מתקשות לגייס הון כדי לחזק את מאזניהן הכספיים, ובעקבות הערכות כי יצטרכו לגייס עד ל-75 מיליארד דולר. מניית פרדי מאק (סימול FRE) צונחת ב-21.3%. מניית פאני מיי נופלת ב-19%.



אנליסטים בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס העריכו בדו"ח שפרסמו היום כי שתי החברות, שרשמו הפסדים כבדים בעקבות המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי וקריסתו של שוק משכנתאות הסאבפריים, ייאלצו לגייס עשרות מיליארדי דולרים כדי לחזק את מאזניהן הכספיים.



פאני מיי, לפי ליהמן ברדרס, תיאלץ לגייס הון בסך 46 מיליארד דולר, בעוד שפרדי מאק תיאלץ לגייס 29 מיליארד דולר. ג'ון טירני, אסטרטג בדויטשה בנק, מסר לסוכנות הידיעות בלומברג כי שתי החברות צפויות לרשום מחיקות ערך נוספות ברבעונים הבאים. פאני מיי הודיעה בשבוע שעבר כי היא אינה צפויה לבצע גיוסי הון נוספים אלא לאחר שתדווח על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני בחודש הבא.



"יש הרבה מאד ספקולציות בנוגע למחיקות. אם פאני מיי ופרדי מאק ירשמו עוד מחיקות, הן יצטרכו לגייס הון. כמה הן יכולות לגייס, ובאיזו קלות הן יכולות לעשות זאת? אלה השאלות שכולם שואלים כרגע", אמר טירני לבלומברג.



הנפילות במניותיהן של פרדי מאק ופאני מיי מובילות גם את שאר מניות הפיננסים לירידות חדות. מניית נופלת ב-4.2%. מניית מאבדת 3%. מניית נופלת ב-4.6% ומניית צונחת ב-7.6%.



פאני מיי רשמה הפסד של 2.51 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008 - ההפסד הרבעוני השלישי ברציפות של חברת המשכנתאות הממשלתית הגדולה בארה"ב. החברה הודיעה מיד לאחר הדיווח כי תגייס 6 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח. פרדי מאק דיווחה גם היא על הפסד של 151 מיליון דולר ברבעון הראשון והודיעה על כוונתה לגייס 5.5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות.



שתי החברות לא עסקו כמעט בתחום המשכנתאות ללווים בעייתיים (משכנתאות סאבפריים), אך נפגעו בכל זאת מהמשבר בשוק בעקבות הירידה במחירי הבתים והריבוי במספר העיקולים, שהתפשט גם למשכנתאות הנחשבות לאיכותיות יותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully