וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים: קצב זכאי לתנאי נשיא לשעבר בשווי 1.175 מיליון שקל בשנה

צבי זרחיה

7.7.2008 / 21:03

התנאים יישמרו עד להגשת כתב אישום חדש, ניהול מחדש של משפטו והכרעת הדין

בעקבות חשיפת TheMarker באוקטובר 2006 על התנאים שלהם זכאי קצב גם אם יורשע בדין - החליטה ועדת הכספים לפני 8 חודשים להקפיא לפי שעה את העמדת הלשכה והעוזרים לנשיא לשעבר. הוועדה גם קבעה אשתקד שהתנאים הללו (למעט הפנסיה החודשית) ישללו מכל נשיא מדינה שיורשע בעבירה שיש עימה קלון. עם זאת בשל שיקולי הביטחון הוא זכאי לרכב שרד ממשלתי, נהג ומאבטחים. הח"כים ציפו להחלטת בית המשפט בעניין עסקת הטיעון, בהנחה שאם יורשע בעבירת קלון ישללו ממנו התנאים הללו.



כעת - בעקבות ביטול עסקת הטיעון - תבע אתמול יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ חיים אורון (מרצ), מוועדת הכספים להקפיא את כל ההטבות שלהן זכאי קצב. אורון ציין כי לא יתכן שיוענקו לקצב התנאים שניתנים לנשיאים לשעבר ליצירת קשר עם הציבור - לנוכח העובדה שבשל המעשים שמיוחסים לו, רבים בציבור אינם רוצים קשר עימו.



נשיא מדינה לשעבר זכאי לתקציב שנתי מהמדינה בסך של 1.175 מיליון שקל. התקציב מיועד לאחזקת דירה ועזרה במימון משק ביתו, לשכה בשטח של 140 מ"ר וריהוט, רכב וולבו צמוד ונהג, הוצאות אירוח של כ-1,000 שקל בחודש, 3-2 עוזרים, מימון קו טלפון בביתו, מימון קו סלולרי, אישפוז ושירותים רפואיים לו ולרעייתו לכל ימי חייהם. בלא כל קשר לכך, זכאי קצב לגמלה חודשית מהמדינה בסך של 48 אלף שקל בחודש בגין הוותק שלו בשירות הציבורי, בכנסת ובממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully