וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שמיר: מבטח שמיר בוחנת השקעה של מעל מיליארד דולר עם שני שותפים

אורה קורן

7.7.2008 / 21:44

שמיר הבהיר כי הוא אוהב להשקיע עם קרנות השקעה:"תענוג לעשות איתן עסקים"



חברת מבטח שמיר בוחנת השקעה בסדר גודל העולה על מיליארד דולר ברכישת חברה - העסקה תתבצע עם שני שותפים; כך אמר הערב מאיר שמיר, בעל השליטה בחברה, במפגש עם פורום הצעירים המבטיחים של מגזין TheMarker. "אנחנו בודקים השקעה מאוד משמעותית, בסדר גודל של מחיר עסקת תנובה פלוס. כלומר, בלמעלה ממיליארד דולר שווי חברה", אמר שמיר. "בשלב זה, אין לי יכולת להעריך אם תהיה עסקה. אם כן, יכול להיות שבגלל הגודל נעשה את זה בשלישייה", הוסיף.



שמיר הבהיר כי הוא אוהב להשקיע עם קרנות השקעה. בעבר השקיע עם פימי, עם יורק ועם איפקס. "תענוג לעשות איתן עסקים", אמר. לדבריו, היתרון בהשקעה עם קרנות נובע מיכולת בדיקות ההיתכנות שלהן, מהנסיון הרב שלהן בחו"ל ומהיכולת למכור איתן כשהן מממשות - או לרכוש אותן כשהן יוצאות מהשקעה, אם הוא מחליט להישאר בה.



על המשבר הנוכחי בשוקי העולם, אמר כי הוא אינו דומה לבועה שהתפוצצה ב-2001. "לא כל משבר דומה למשבר קודם. זו לא התפוצצות בועה. זה מימון ועלייה של מחיר חומרי גלם בעולם ובראשם מחיר חבית נפט. אני לא חושב שהעולם יודע לחיות לאורך זמן עם 150 דולר מחיר לחבית. אני מאמין שהמחיר יירד", ציין שמיר.



מצב משברי הוא הזדמנות להשקעות, ושמיר העריך, כי חלק מהן נמצא בתחום הפיננסי: "אני אוהב להסתכל על השקעות. לא סוד שהמגזר הפיננסי מאוד סובל עכשיו. אנחנו רואים חברות מצוינות בארץ שהלכו 7-6 שנים אחורה. זו תחילתה של מגמה בה התחום הפיננסי לא באופנה", אמר שמיר.



"הבנקים הגדולים בעולם סובלים מאוד. אנחנו רואים מגמה שאני לא יודע כמה זמן תימשך, של גופים שמרויחים רווחים עצומים ממחיר כלכלי עודף שמקבלות חברות הפטרודולרים. המגמה שהתחילה, של גופים מהנסיכויות שייכנסו כבעלי מניות בבנקים אלה, תימשך. המחיקות בגופים פיננסים לא נגמרו. הגופים הללו ימשיכו להיות בתקופה 'צפופה' ולעבור התייעלות. הפיטורים עדיין לא מאחורינו. עם זאת, הנושאים של שרותים פיננסים בתחום הבנקאי, ביטוח ופנסיה הם תחומים שהעולם לא יכול בלעדיהם. אני לא חושב שהתחום יירד הרבה יותר, וזה הזמן הנכון להסתכל עליו ולהשקיע בו", הוסיף שמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully