וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ההנדסה אינג' עמוס רונקין תשלם פיצויים בסך 62 אלף שקל ל-BSA בגין שימוש בתוכנות לא חוקיות

אמיר הלמר

23.10.2001 / 12:09

הסכום ישולם לאחר שהצדדים הגיעו לפשרה בתביעה שהוגשה בעניין כנגד אינג' עמוס רונקין

חברת ההנדסה אינג' עמוס רונקין הנדסת בניין בע"מ מתל אביב, שבמשרדיה בוצע חיפוש לפני כחודש על ידי ארגון ה-BSA, אשר מאגד את חברות התוכנה הגדולות בעולם ונלחם בהפצתן של תוכנות פיראטיות, תשלם לארגון פיצויים בסך 62 אלף שקל בגין שימוש בתוכנות לא חוקיות. כמו כן, הוציא בית המשפט המחוזי צו מניעה כנגד החברה, האוסר עליה להשתמש בתוכנות ללא רישיון.

החיפוש במשרדי חברת רונקין הנדסה בוצע לאחר שבאי כוחו של ארגון ה-BSA, משרד עוה"ד סורוקר אגמון, הגיש נגד אינג' עמוס רונקין בע"מ תביעה על סך 120 אלף שקל ובקשה לסעדים זמניים בבית המשפט המחוזי בתל אביב. חברת אינג' עמוס רונקין הנדסת בניין בע"מ נחשדה בהפרת זכויות היוצרים של תוכנות חברת אוטודסק.

בעקבות התביעה הגיעו הצדדים לפשרה לפיה תסכים חברת רונקין לצו מניעה קבוע כנגד שימוש בתוכנות מפירות ותשלם את הפיצוי לעיל.

נציג ארגון ה-BSA בישראל, גיל מי-טל, אמר: "הפרות של זכויות יוצרים בתוכנה עלולות לעלות ביוקר גם לבעלי עסקים קטנים, כפי שניתן ללמוד ממקרה זה. על פי דו"ח של BSA, שיעורי הפיראטיות במגזר העסקי בישראל עמדו בשנת 2000 על 41%, והם עדיין גבוהים מאוד בהשוואה למדינות מערביות כגון ארה"ב ואנגליה. הארגון מעריך כי בקרב עסקים קטנים ובינוניים אחוזי הפיראטיות גבוהים הרבה יותר ומגיעים ל-70%".

עוה"ד ערן סורוקר ממשרד עוה"ד סורוקר אגמון אמר: "בנוסף לפיצויים שחברה עלולה להיתבע לשלם, היא תיאלץ גם לרכוש תוכנות מקוריות עבור כל המחשבים עליהם מותקנות תוכנות באופן לא חוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully