וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו: המשבר בשווקים עשוי להחריף לפני שיתאושש - ככל הנראה ב-2009

סוכנויות הידיעות

7.7.2008 / 22:17

ג'נט ילן: הבנק הפדרלי מוכן לקבל החלטות קשות כדי לבלום את ההאצה באינפלציה

בנאום שנשאה באוניברסיטת קליפורניה, צפתה ילן כי תפקוד השווקים ישתפר בשנה הבאה, אך הוסיפה כי הלחץ על מאזניהם של המוסדות הפיננסיים והבעיות שיצר משבר האשראי העולמי במערכת הבנקאיות "עשויים להימשך זמן מה".



"המצב עשוי להחריף לפני שיחול שיפור כלשהו", אמרה ילן, חברה ללא זכות הצבעה בוועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC). ילן נחשבת אחת התומכות הגדולות ביותר מבין כלכלני הפד בצעדים המעודדים צמיחה, כמו הורדות ריבית - על חשבון המאבק באינפלציה.



בהתייחסה להאצה באינפלציה בארה"ב בעקבות העלייה החדה במחירי המזון והדלק, אמרה ילן כי הבנק הפדרלי מוכן לקבל "החלטות קשות" כדי לבלום את עליית המחירים. הבנק הפדרלי, ציינה ילן, "נמצא במצב ביש" בעקבות ההאצה באינפלציה דווקא בתקופה של צמיחה חלשה, אך מבקש למנוע מצב דומה להאצה האינפלציונית החדה של שנות ה-70, שחלה גם היא לאחר עלייה חדה במחירי הנפט.



ילן העריכה כי האינפלציה ככל הנראה תישאר ברמה גבוהה מהרצוי ברבעונים הקרובים, עד שתחול נפילה במחירי הסחורות, והוסיפה כי מדד הליבה צפוי גם הוא לעלות, אם כי בשיעור נמוך יותר, לפני שיירד במעט בשנה הבאה.



"סכנת האינפלציה בהחלט התגברה. איננו יכולים להרשות לעצמנו, וגם לא נרשה, התפתחות של עלייה חדה במחירים, כמו בשנות ה-70", אמרה ילן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully