וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההאטה הכלכלית באירופה והתחזקות הדולר: מחיר הנפט נפל ב-2.7% ל-141.37 דולר לחבית

אשר שכטר

7.7.2008 / 22:57

מחירי הסחורות רשמו את הירידות החדות ביותר מאז מארס - בהובלת מחירי החיטה והתירס

ממשלת גרמניה דיווחה היום כי התפוקה התעשייתית במדינה נפלה ב-2.4% בחודש מאי לעומת אפריל - הירידה החודשית החדה ביותר בייצור התעשייתי בגרמניה מאז פברואר 99'. הייצור התעשייתי בבריטניה ירד אף הוא ב-0.5%, לרמתו הנמוכה ביותר מאז ספטמבר, בשל עליית מחירי הסחורות וחומרי הגלם ובשל ההאטה בצמיחה.



שר החוץ האיראני, מנושר מותקי, אמר אתמול בראיון לרשת CNN כי הדיונים בין איראן לבין מדינות המערב בנוגע לתוכניתה הגרעינית השנויה במחלוקת של המדינה "מתקיימים באווירה חדשה בעלת פרספקטיבה שונה", והוסיף כי איראן עשויה לאמץ "גישה חדשה ביחס לארה"ב".



סיבה נוספת לירידה במחיר הנפט, הראשונה מזה ארבעה ימים, היא התחזקות הדולר וההערכות כי מנהיגי מדינות ה-G8 הנפגשים בימים אלה ביפאן, יביעו תמיכה בדולר חזק וידונו בצעדים לבלימת העלייה החדה במחירי הסחורות.



מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה באוגוסט, סיים את יום המסחר בירידה חדה של 2.7%, ל-141.37 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. ב-3 ביולי נסק מחיר הנפט לשיא של 145.85 דולר לחבית. מחיר החוזים על הנפט מסוג ברנט, הנסחרים בלונדון, ירד ב-1.8%, ל-141.87 דולר לחבית. מחיר הברנט הגיע לרמת שיא של 146.69 דולר לחבית ב-3 ביולי.



עוד בשוק הסחורות: מחירי הסחורות רשמו היום את הירידות החדות ביותר מאז מארס, בהובלת מחירי החיטה והתירס, לאחר שתנאי מזג האוויר במערב התיכון השתפרו והובילו לעלייה בתחזיות התפוקה. מדד מדד מחירי הסחורות CRB של רויטרס-ג'פריס נפל ב-2.6%, הירידה החדה ביותר שלו מאז ה-19 במארס, בעקבות ירידה במחירי התירס, החיטה, הנפט והסויה.



מחיר התירס ירד ב-3.9%, ל-7.47 דולרים לבושל. מחיר הסויה נפל ב-4.3%, ל-15.61 דולר לבושל, ומחיר החיטה צנח ב-5.8%, ל-8.36 דולרים לבושל. מחיר האלומיניום, שנגע במהלך המסחר היום בשיא של 3,327 דולר לטונה בעקבות הפסקות חשמל שהובילו לירידה בתפוקה בצפון סין, סיים בירידה של 0.8% - ל-3,117 דולר לטונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully