וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז ההתפלה בשורק: אריסון חוברת ל-GE ו-IDE מצרפת את קרן האצ'יסון

אבי בר-אלי

8.7.2008 / 7:25

המכרז מוערך ב-1.5 מיליארד שקל לפחות; שיכון ובינוי ו-IDE שותפות במתקן ההתפלה בחדרה

שותפה בפרויקט ההקמה של מתקן ההתפלה בחדרה יחד עם הנדסת התפלה (IDE), ואולם כעת מתברר כי שתי הקבוצות החליטו שלא להמשיך בשיתוף הפעולה בין החברות (תחת קבוצת H2ID), אלא להתמודד במכרז החדש בנפרד. שיכון ובינוי בחרה לחבור ל-GE, שהשתתפה גם במכרז בחדרה (עם ברן), אך נסוגה ממנו בשלב האחרון בשל מחלוקת סביב תנאי המכרז.



בתוך כך, השותפה השנייה לפרויקט המוקם בחדרה - חברת הנדסת התפלה (IDE) שבבעלות (50%) וקבוצת דלק (50%) - בחרה להתמודד עם שחקן בינלאומי העושה את צעדיו הראשונים במשק המים בישראל: קבוצת האצ'יסון שבשליטת המיליארדר לי קא-שינג, בעלת השליטה בפרטנר הישראלית. הקבוצה ייסדה לפני כשנה קרן השקעות בתחום המים שבראשה עומד מנכ"ל פרטנר לשעבר, עמיקם כהן. כהן גייס לפני כשלושה חודשים את מנכ"ל מקורות היוצא, רונן וולפמן, להוביל את השקעותיה בתחום.



קבוצה נוספת שתתמודד על הקמת המתקן בשורק משותפת לתאגיד ואוליה-ישראל ולתה"ל מקבוצת קרדן. השלוחה הישראלית של תאגיד ואוליה (Veolia) הצרפתי, בניהולו של אורי שטרקמן, מחזיקה כבר כיום ב-50% ממתקן ההתפלה באשקלון, ונהנית מגיבוי ואוליה העולמית - תאגיד המים הגדול בעולם. תה"ל שותפה (25%) במתקן ההתפלה בפלמחים, ומנכ"לה גוסטבו קרוננברג כיהן בתפקידו הקודם כמנכ"ל קונסורציום VID, שזכה במכרז להקמת מתקן ההתפלה באשקלון.







שותפתה של תה"ל למתקן ההתפלה בפלמחים, GES מקבוצת גרנית הכרמל, טרם גיבשה סופית את הרכב הקבוצה שבמסגרתה תתמודד במכרז בשורק - ואולם לפי הערכות בענף מנהלת GES, בניהולו של מנחם גרינבלום, משא ומתן עם ברן הישראלית וכן עם כמה מחברות המים הספרדיות, בהן Inima ו-Aqualia.



שלב תנאי הסף (PQ) במכרז להקמת מתקן ההתפלה בשורק, בהיקף של 100-150 מיליון מ"ק מי ים מדי שנה, פורסם על ידי וועדת המכרזים הבינמשרדית, בראשות סגן החשב הכללי גיל שבתאי, לפני כחודשיים, והגשת הרכבי הקבוצות צפויה עד 31 ביולי 2008.



המתקן המתוכנן בשורק הוא מתקן ההתפלה הרביעי שיוקם בישראל בשיטת PFI. במסגרת המכרז יקים זכיין פרטי את המתקן ויתפעלו במשך 25 שנה תמורת הבטחת רכישת המים המותפלים בידי המדינה במחיר נקוב. המתמודדים במכרז נדרשים לעמוד בתנאי סף הכוללים ניסיון בהקמה, תפעול ותחזוקה של מתקני התפלה, וכן להוכיח איתנות פיננסית.



במקביל מנהלת המדינה מכרז להגדלת מתקני ההתפלה הקיימים תמורת הבטחת רכישת המים המותפלים במחיר שקבעה מראש - בו מתמודדות אותן חברות מוזכרות, אך בהרכבים שונים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully