וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי של רדיו 99: למה שמישהו ירצה לרכוש תחנה שבעוד ארבעה-חמישה חודשים תעמוד למכרז?

אופיר בר זהר וזאב ינאי

8.7.2008 / 8:27

החלטת הרשות השנייה כי ארקדי גאידמק ייאלץ למכור מניותיו ברדיו 99 טרפה את הקלפים ■ עובדי התחנה וכוכביה ממתינים להכרעת בג"ץ ■ עמנואל רוזן: "אני לא רואה פרצופים מוטרדים בתחנה, ואני לא חושב שצפוי ערב התרמה למען העובדים האומללים"

הרשות השנייה החליטה ביום ראשון כי בעל התחנה, ארקדי גאידמק, יצטרך להעביר לאלתר את מניותיו בתחנה לנאמנות עיוורת לצורך מכירה, שאמורה לצאת לפועל עד ה-15 בדצמבר, מועד הגשת ההצעות במכרז באזור השרון שבו רצתה רדיו 99 להתמודד. גאידמק אמר אתמול ל-TheMarker כי "בתוך שנה יצרתי את אחת מתחנות הרדיו הטובות בישראל כשירות לציבור. לכל אזרח בישראל מותר להיות בעלים של חברת תקשורת. מעולם לא ניצלתי את הרדיו למטרותי הפוליטיות או האישיות. החלטת המועצה שגויה מכל נקודת מבט".



היועץ המשפטי של התחנה, עו"ד רון גזית, אמר אתמול כי אין אפשרות למכור את התחנה בתנאים שדורשת הרשות. לדבריו, "התחנה תיסגר אם גאידמק יאולץ לעזוב אותה. אי אפשר למכור תחנה בתנאים של מכירה כפויה מנאמן, וגם אם כן אז באיזה מחיר? למה שמישהו ירצה לרכוש תחנה עם אופק של ארבעה-חמישה חודשים, שאחריהם תצטרך להתמודד במכרז? הרי מי שירצה להתמודד במכרז יכול להקים תחנה חדשה". על המהלכים העתידיים אמר גזית ככל הנראה יוגש בג"ץ בנושא בשבוע הבא וכן בקשה לדיון מהיר ולצו ביניים שיעכב את הפקדת המניות אצל נאמן ומכירתן עד לקבלת הכרעה בבג"ץ.



"חיבור של מיתוס ופנטזיות"



מאז הקמתה הצטרפו לתחנה אנשי תקשורת רבים, כשאחד הבולטים בהם היה רם לנדס, ממקימי חברת החדשות של ערוץ 2 והמנכ"ל הראשון של חברת החדשות של ערוץ 10, שמונה ליו"ר הדירקטוריון. מאז נוספו גם המנכ"לית מישל קרמרמן, שהגיעה מערוץ 10 ולפני כן היתה סמנכ"לית שיווק בזכיינית רשת, וכן אנשי התקשורת עמנואל רוזן, גיא מרוז, אורלי וילנאי, לינוי בר גפן, גל גבאי, ורדה רזיאל ז'קונט וגיא פינס. כעת נשאלת השאלה מי ירים את הכפפה ויהיה מוכן לשלם את המשכורות הגבוהות של אותם אנשי תקשורת.



עמנואל רוזן, המגיש תוכנית ברדיו 99 מדי יום שישי, אמר אתמול כי "הנושא הזה ממש לא מטריד אותי כרגע. בתקופה הקשה של ערוץ 10 היינו מקליטים תוכניות ולא יודעים אם הן ישודרו בכלל. אני לא רואה פרצופים מוטרדים בתחנה ולפי מה שאני יודע, זהו לא מקור ההכנסה היחיד של רוב העובדים בתחנה. אני לא חושב שצפוי בקרוב ערב התרמה למען העובדים האומללים". כאשר נשאל רוזן על גובה המשכורות בתחנה, אמר שמדובר ב"חיבור של מיתוס ופנטזיות. גם בחלומות הפרועים זה לא מתקרב לסכומים אסטרונומיים".



גיא מרוז, המגיש תוכנית יומית בתחנה עם אורלי וילנאי, אמר כי "אני לא יודע על שום בעיה. אני רק מקווה שנוכל להמשיך לעשות תוכנית רדיו כמו שאנחנו עושים עכשיו". ורדה רזיאל ז'קונט אמרה כי היא "לחלוטין לא מודאגת". טאלנט נוסף של התחנה מסר כי "מוסר התשלומים של התחנה הוא הטוב ביותר לעומת כל כלי התקשורת שעבדתי בהם. מבחינת הרזומה והאגו זה לא המקום הכי טוב להיות בו, והעיתונאים שבכל זאת באו לעבוד ברדיו 99 עשו זאת משתי סיבות - המשכורת הגבוהה יחסית לרדיו וחופש הביטוי המוחלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully