וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת AMG: "תם עידן המשכנתאות הזולות"

אריק מירובסקי

8.7.2008 / 9:21

עליות המדד וריבית הפריים מבשרות על עלייה בריביות על משכנתאות. "להערכתנו, זה הזמן לקחת משכנתא, לפני זעזועים נוספים"

חברת AMG משכנתאות, המתמחה בייעוץ בנושא משכנתאות, מזהירה כי קצב עליית מדד המחירים לצרכן משפיע בצורה מכריעה על המשכנתאות צמודות המדד, ולמעשה מבשר את קץ עידן המשכנתאות הזולות, שאליו התרגלו רוכשי הדירות בשנים האחרונות.

מדד המחירים לצרכן השלים עלייה של 5.4% בשנה האחרונה, אך מה שמדאיג עוד יותר הוא שבחודשיים האחרונים רשם המדד עלייה דרמטית של 2.2%. בנוסף, בניסיון לבלום התפרצות אינפלציונית העלה נגיד בנק ישראל את ריבית הפריים ב-0.25%. לאחר עלייה זו עומדת ריבית הפריים על 5.25%.

עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות, אומר: "לאור השינויים בשוק, אנו עדים לעלייה מתונה בריביות המשכנתא. עליית הריביות נובעת משני פרמטרים עיקריים: עליית ריבית הפריים שמהווה אינדיקציה לעליות הגיוס של הבנקים (אם כי השפעתה איננה ישירה בהכרח); והמצב שנוצר במשק, שגורם לבנקים לנהוג ביתר זהירות ולהגדיל את המרווחים מעלויות הגיוס שהם גובים מהלקוחות. כל זה מעמיד את הריבית הממוצעת במשק ליוני על 4.21%, לעומת 4.17% ו-4.12% באפריל ומאי (בהתאמה)".

אז האם זה הזמן לקחת משכנתא, ואם כן, איזו? "להערכתנו, זה הזמן לקחת משכנתא, לפני זעזועים נוספים שעלולים להעלות את הריביות. בל נשכח שגם לאחר העליות המתונות של אפריל, מאי ויוני, הריביות בשוק המשכנתאות עדיין נמצאות בשפל", אומר קמינסקי.

"לגבי סוג המשכנתא, חשוב לזכור כי לא קיימת בשוק משכנתא חסרת סיכון (אלא אם אתם מוכנים לשלם פרמיית סיכון גבוהה מאוד), ועל כן יש להתאים את הסיכון לפרופיל הפיננסי של כל לווה ולווה, ולנסות לגדר את הסיכון עד כמה שניתן בהתאמה לרצונותיו של הלווה", מוסיף קמינסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully