וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשגליה מאור פגשה את סילווסטר סטאלון

שרון שפורר

8.7.2008 / 9:24

באילו סרטי קולנוע השקיע לאומי ארה"ב? כמה יעלה להוסיף סגן שמיני יו"ר הכנסת, דליה איציק, והאם התפקיד נחוץ?

מלבד עיסוקו במימון עסקות נדל"ן ובתי עסק, לאומי ארה"ב פעיל במימונם של סרטי קולנוע. הבנק השתתף עד כה במימון יותר מעשרה סרטים בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולרים. היקף המימון לכל סרט נע בין מאות אלפי דולרים ל-8 מיליון דולר. בין השאר השתתף לאומי ארה"ב במימונם של "רמבו 4", שהכניס 113 מיליון דולר לאחר שהושקעו בו 50 מיליון דולר; של "מינכן" של סטיבן ספילברג, שהכניס 130 מיליון דולר לאחר השקעה של כ-70 מיליון דולר; ושל "אמן האשליות", שהכניס 88 מיליון דולר לאחר השקעה של 16.5 מיליון דולר. סרטי קולנוע נוספים שמומנו בהשתתפות הבנק הם "פגוש את הבראונים", "הדליה השחורה", "בין הסדינים של צ'אק" ו"יומנה של אשה שחורה מטורפת".

ועדת הכנסת אישרה סגן שמיני לדליה איציק

בכנסת מחפשים תעסוקה לח"כים: ועדת הכנסת אישרה אתמול העלאה להצבעה בקריאה הראשונה של הצעת חוק להגדלת מספר סגני יו"ר הכנסת - משבעה לשמונה. הסגן החדש יצטרף לשבעה סגני היו"ר הממונים: קולט אביטל, עתניאל שנלר, אמנון כהן, יולי אדלשטיין, אחמד טיבי, יצחק זיו ודוד רותם. המשרה החדשה תינתן לסיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, ואחד המועמדים מטעמה הוא ח"כ יצחק לוי. תפקידו של סגן יו"ר הכנסת הוא ייצוגי בעיקרו - ייצוג הכנסת בטקסים ואירועים וניהול ישיבות המליאה. אחד הסגנים משמש כממלא מקום יו"ר הכנסת בהיותו בחו"ל. המליאה מתכנסת במשך כ-24 שעות בשבוע בימים שני עד רביעי, כך שמדובר בכ-96 שעות עבודה של ניהול המליאה בשבוע, המתחלקות בין תשעה חכ"ים - יו"ר הכנסת דליה איציק ושמונת הסגנים שלה, כך שבממוצע כל אחד מהם אחראי לניהול יותר מ-10 שעות ישיבה בחודש. סגן יו"ר כנסת מרוויח כ-35 אלף שקל בחודש, כלומר 2,000 שקל נוספים על שכרו של חבר כנסת. עלות מינוי סגן נוסף ליו"ר הכנסת נאמדת ב-24 אלף שקל בשנה.

מתחשבנים באילת

שלשום ירדו לאילת 1,800 רואי החשבון לכנס השנתי של לשכת רואי החשבון. החלק של הלימוד בכנס כלל מושבים בענייני מיסוי, חובות דירקטורים ומימון. החלק של המנוחה כלל שפע פעילויות ל-2,400 המלווים שהצטרפו לרואי החשבון. באו ללמוד: רו"ח ראובן שיף, רו"ח איריס שטרק, רו"ח עופר מנירב, אהרון זהר ממשרד דלויט בריטמן אלמגור זהר, ראש רשות המסים יהודה נסרדישי, עו"ד משה שקל, עו"ד פיני רובין ונציג הרגולטור היועץ המשפטי לרשות ני"ע שוני אלבק.

הכנס התחיל אמנם במושב מנומנם בשעת בוקר מוקדמת, אך החום האילתי השפיע על המשתתפים, ועד מהרה המושב התחמם באופן בלתי צפוי בגלל דיון על מיסוי נאמנויות - נושא שנמצא במחלוקת בין רשות המסים למייצגים השונים כבר שנים בשל התמהמהות רשות המסים בהסדרת הנושא. לכן כשעלה נסרדישי לדבר על הסדרת מיסוי הנאמנויות, זרק כלפיו עו"ד רובין: "כדאי שתשתה משהו לפני שאתה מדבר על מיסוי הנאמנויות". נסרדישי שעה לעצתו ולגם מים כשהוא מתקשה להסתיר את כעסו, אך המצב המביך חילץ מפיו שורה פיוטית להפליא: "נער הייתי וגם זקני, אבל תיקון כזה עוד לא ראיתי", אמר ופנה לרובין: "למרות שאתה, פיני, לא מרוצה, ואני יודע שאתה לא מרוצה". בפאנל על חובות דירקטורים ומעמד בעלי שליטה בחברות, נערך עימות חברי בין פרופ' אמיר ברנע, דירקטור חיצוני לשעבר בבנק הפועלים שהודח מתפקידו בספטמבר, ועו"ד רובין, המייצג את בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון.

לאחר נאום ארוך שבו הסביר ברנע כיצד בעל השליטה בחברה שולט למעשה בכל הנעשה בחברה בישראל, עלה רובין לנאום וציין שבישראל אם החברות פועלות על פי חוק, בעל השליטה כלל אינו יודע מה מתרחש בחברה. התבטאות זו זיכתה אותו בתגובות סקפטיות מהקהל: "אנחנו לא חיים באותם דירקטוריונים", טען אחד המגיבים. "אתה מתאר כאן עולם שאינו קיים", הוסיף אחר. לסיום נשמעה הקריאה: "רגע, אז בשם מי פנית לאמיר ברנע עם הודעת הפיטורים מבנק הפועלים?". "אני לא פניתי לברנע, וחוץ מזה אני לא בא למכור לכם את מרכולתם של בעלי השליטה, והם גם לא ממש מסכנים, כפי שכולנו יודעים", סיכם רובין. ברנע ישב מהצד ואפילו לא ניסה להסתיר את חיוכו.

שרוני גומל לגלנטי

ועדת הכנסת חייבה אתמול את יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ יצחק גלנטי ממפלגת הגמלאים, להעלות בתוך שבוע על סדר יומה של הוועדה את הצעת החוק להגדלת קצבאות הזקנה ל-20% מהשכר הממוצע במשק. את ההצעה הגיש הח"כ משה שרוני מסיעת צומת-צדק לזקן. לפני שנה הודח שרוני מראשות ועדת העבודה והרווחה, לאחר שפעל בניגוד לעמדת הקואליציה ואישר את הצעת החוק להצבעה בקריאה השנייה והשלישית. לאחר הדחתו, החזיר גלנטי את הצעת החוק לשולחן הוועדה והקפיאה במשך כשנה. שרוני טען כי עיכוב קידום הצעת החוק נובע משיקולים זרים ואינו עומד בתנאי התקנון, ודרש להעביר את הצעת החוק שלו לדיון בוועדה אחרת. גלנטי השיב כי ועדתו עמוסה וכי הדיון בהצעות החוק מתנהל לפי סדר הופעתן. דבריו לא שיכנעו גם את יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד טל מש"ס, שהתלונן שאף הוא נתקל בעיכובים מכוונים מצד גלנטי, שהקפיא במשך כמה חודשים דיון בהצעת חוק להגדלת קצבאות לאמהות חד-הוריות שהגיש. השאלה היא אם לכשיתקיים הדיון בוועדת העבודה בשבוע הבא, יצביעו הח"כים מהגמלאים והעבודה, התומכים בהגדלת קצבאות הזקנה, בניגוד לעמדת הממשלה, המתנגדת להצעת החוק.

  • עוד באותו נושא:
  • מרשרשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully