וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגוד: המלצת "תשואת שוק" לאורבוטק; מחיר יעד 12.85 דולר

TheMarker

8.7.2008 / 10:39

בבית ההשקעות מורידים המלצתם מ"תשואת יתר" ומעדכנים מחיר יעד מ-19 ל-12.85 דולר המשקף כ-10% תשואה


על פי הודעת החברה, אורבוטק תשלם 290 מיליון דולר תמורת רכישת מלוא השליטה בחברת פוטון דיינמיקס, המייצרת מכונות TESTING ו-REPAIR ליצרני הצגים השטוחים מסוג LCD. המהלך קיבל אישור של הדירקטוריון של שתי החברות וכפוף לאישור אסיפת בעלי המניות של פוטון דיינמיקס במהלך המחצית השנייה של 2008 ואישורים רגולטורים נוספים.



אורבוטק רוכשת למעשה חברה אשר פועלת בתחום משלים לתחום פעילות החברה בסקטור ה-FPD כאשר פוטון דיינמיקס מייצרת מכונות בשלב אחר של תהליך הייצור (ARRAY). אורבוטק רוכשת חברה אשר הגיעה לדומיננטיות בתחום שלה אך אינה יעילה ברמה התפעולית כאשר בשנת 2007 רשמה הפסד של 38.9 מיליון דולר והפסד נקי של 35 מיליון דולר על מכירות של 74.3 מיליון דולר. אלה צנחו ב-57% לעומת שנה שעברה. אך לאור התאוששות בביקושים בתעשיית הצגים השטוחים ניתן לראות שיפור בתוצאת פוטון דיינמיקס כאשר ברבעון אשר הסתיים בחודש מארס 2008 הכנסות פוטון דיינמיקס הסתכמו לסך של 45 מיליון דולר והחברה רשמה רווח תפעולי של 3.4 מיליון דולר, שולי רווח תפעולי של 7.5% לעומת רווחיות שלילית במספר רבעונים אחרונים.



לדעת כלכלני אגוד, הרכישה סינרגטית לפעילות החברה בסקטור לאור היכולת של אורבוטק לספק ללקוחותיה קו שלם של מוצריYIELD MANAGEMENT בתחום ייצור הצגים השטוחים. סינרגיה זו מתעצמת לאור העובדה שיש זהות בלקוחות של שתי החברות.
רמות הרווחיות השלילית של חברת פוטון דיינמיקס ישפיעו לשלילה על שולי הרווחיות של אורבוטק בתחום המעגלים המודפסים בטווח של השנתיים הקרובות. החל משנת 2010 צופים באגוד שיפור משמעותי ברווחיות סקטור הצגים השטוחים של החברה.



בעקבות רכישה זו אנו מורידים בבית ההשקעות למניית החברה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" ומחיר היעד מתעדכן מ-19 דולר ל-12.85 דולר.



לזירת היועצים


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully