וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירב חובב IN - בלודג'ט וג'וזף כהן OUT

יהודה שויצר

23.10.2001 / 12:46

הישראלית שכבשה את המקום הראשון בדירוג האנליסטים

האנליסטית הישראלית מירב חובב, מבית ההשקעות קרדיט סוויס, עלתה לראש דירוג האנליסטים לתחום הביו טכנולוגיה ע"י המגזין "אינסטטושינל אינווסטור".

חובב, שמככבת כבר שנתיים ברציפות במקומות גבוהים ברשימה זו, כבשה לראשונה את המקום הראשון במגזין היוקרתי.

נתון נוסף הבולט מהדירוג החדש הוא ששלושת האנליסטים שניצבו בשורה הראשונה: אבי ג'וזף כהן, הנרי בלודג'ט ומארי מיקר, הודחו מהמקומות הראשונים על רקע חוסר התממשות תחזיותיהם.

המקום הראשון אינו זר לה

אין זו הפעם הראשונה שמירב חובב זוכה לציונים גבוהים על ניתוחי השוק שלה. האנליסטית דורגה במקום הראשון לענף הביוטכנולוגיה ע"י TheStreet.com, בלומברג וה"וול סטריט ג'ורנל".

חובב זכתה לציונים הגבוהים ביותר, כמי שהמלצותיה נושאות רווחים, וכמי שאומרת את האמת ומספקת מידע מקיף וענייני. חובב עבדה אז בבית ההשקעות סלומון סמית בארני.

ב-TheStreet.com הדגישו כי משקיעים שהקשיבו למירב חובב, היו מוכנים לתפניות החדות בשוק הביוטכנולוגיה: בפברואר, כשהמגזר הגיע לשיא, הזהירה חובב בראיון לעיתון "הארץ", כי זהו "שוק של מומנטום", וכי, "שוק של מומנטום הוא דבר מדאיג". (היא הורידה את המלצתה על שלושה שמות בינואר). הקטילה של המגזר במארס ואפריל, הוכיחה כי חששותיה היו נכונים.

כוכבים נופלים

הכוכבים שזרחו בשמי האנליסטים נופלים אחד אחד עם נפילת השווקים. עד לאחרונה, כל התבטאות של האנליסטים אבי

ג'וזף כהן מגולדמן סאקס, הנרי בלודג'ט ממריל לינץ' ומארי מיקר ממורגן סטנלי, זכתה לכיסוי נרחב. עם הנפילה ועם התפספסות חלק מתחזיותיהם, כוכבם דעך.

אבי ג'וזף כהן, שכיכבה שנים בראש הרשימה, הדרדרה בתחילה למקום השלישי וכעת היא רק בחזקת "מועמדת". בלודג'ט, ששנים נחשב לאנליסט האינטרנט המוביל, ניצב כעת במקום השלישי בקטגוריה זו. מארי מיקר, אנליסטית לתחום התעשייה, יצאה בכלל מהדירוג.

במגזין מציינים כי הנפילה בדירוג, נבעה בעיקר מעצם התחזיות ה"פריות" של השלושה, שגרמו להפסדים לא מעטים למשקיעים ששמעו לעצתם.

מוניטין של סקפטית

מירב חובב הצטרפה לצוות הבכיר של בית קרדיט סוויס פירסט בוסטון בפברואר 2001 ומונתה לראש צוות מחקרי השוק המכסה את ענף הביוטכנולוגיה. היא עברה לקרדיט סוויס לאחר שכיסתה את ענף הביוטכנולוגיה עבור סלומון סמית בארני משנת 1992.

לחובב יש מוניטין של סקפטית לגבי תחזיות ההכנסות של החברות בהן היא מטפלת. היא בונה את המודלים שלה לחיזוי הכנסות עתידיות על בסיס מעשי שמכונה בפיה "ארבעת ה-P" שהם Patients (מטופלים) Physicians (רופאים) Payers (משלמים) ו-Populations (אוכלוסיות).

מגמות חשובות המשפיעות על משתנים אלה כוללות שימוש של מטופלים באינטרנט לשם השגת מידע על טיפולים (שעשוי לגרום לעלייה בביקוש לתרופה חדשה), גידול של ארגוני בריאות, וחברות ביטוח בריאות, המפעילות לחץ כבד על בתי חולים, ומקשות על מכירה של תרופות לבתי החולים.

המניות שחובב מעדיפה כוללות את השחקניות הגדולות ביותר: אמג'ן וג'ננטק, כמו גם IDEC. כמו כן היא צופה לשלושתן גידול מהיר בהכנסות וברווח למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully