וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מכרזי המינהל בעיר ערד בשנים האחרונות נכשלו עקב מחסור בביקושים

גיא ליברמן

8.7.2008 / 10:39

רק שני מגרשים מתוך 20 שמינהל מקרקעי ישראל הוציא למכירה בעיר נרכשו ■ האוכלוסייה החזקה עוזבת את המקום ■ מגרש של 560 מ"ר נמכר ב-197 אלף שקל ■ מגרש בגודל חצי דונם נמכר בכ-200 אלף שקל

מגרש של 560 מ"ר נמכר ב-197 אלף שקל (כולל הוצאות פיתוח), ומגרש נוסף בגודל חצי דונם נמכר בכ-200 אלף שקל (כולל הוצאות פיתוח). זו אינה הפעם הראשונה שמכרזי המינהל על קרקעות בערד נכשלים והיא נמצאת כיום בנקודת השפל הנמוכה בתולדותיה. מאז 2000 נכשלו כל מכרזי המינהל בעיר, למעט שניים לבניית כ-130 דירות.



לדברי אליעזר בר שדה, עורך "הצבי", העיתון המקומי, הירידה בקרנה של העיר החלה עם העלייה מבריה"מ: "בבת אחת גדלה אוכלוסיית העיר בעשרות אחוזים, הרבה מעבר לגידול שניתן היה להתמודד עמו. תהליך נוסף שהביא לנפילת העיר הוא נטישת רבים מהאוכלוסייה המקורית של העיר. מדובר בפלח הגיל המבוגר, שהגיעו לגיל הפנסיה והלכו אחרי ילדיהם שעזבו, כך שאוכלוסייה חזקה עזבה את העיר לערים כמו יבנה ומודיעין".



אין מדובר בסיפור יוצא דופן בדרום. "ערד, בדומה לערים אחרות בדרום כמו דימונה וירוחם, אינה מצליחה להתרומם כי מחירי דיור נמוכים אינם מספיקים כדי למשוך אוכלוסיות חזקות. צריך מערכת חינוך וחיי קהילה טובים שישלימו זאת, ואת זה נכון לעכשיו אין כאן", אומר בר שדה.



תוצאות המכרז האחרון של המינהל אינן מפתיעות את אנשי הנדל"ן המקומיים. "מדובר בשכונה שבה נמכרו בעבר מגרשים דומים, אבל אנשים לא בנו עליהם וכיום הם מנסים למכור אותם. יש כיום בשכונה מגרשים רבים, רובם בני חצי דונם שמוצעים מזה זמן רב למכירה תמורת 140-150 אלף שקל, אבל אין עבורם קונים", מספרת המתווכת אולגה מיכאלוב מסוכנות תיווך נטשה.



הקבלנים לא מצליחים להרוויח



כיום לא ניתן להשיג דירות קבלן בעיר מהסיבה שאף קבלן אינו בונה בניינים בערד. קבלנים שניסו בשנים האחרונות לבנות בעיר גילו כי הם אינם מצליחים להרוויח.



חברת מכלוף בכור, הבונה כמה פרויקטים בדרום, היא האחרונה שניסתה לבנות בניין מגורים עם מפרט מפואר ואף בתים צמודי קרקע בערד, אלא שהיא היתה רחוקה מלקבל את המחיר שביקשה בעבור הנכסים. בתים צמודי קרקע שבנתה החברה הוצעו למכירה תמורת כ-680 אלף שקל, אלא שבפועל אלה נמכרו בממוצע ב-480 אלף שקל בלבד. שיווק אותו פרויקט הסתיים לפני כשנה.



למרות המצב הקשה, מספרת מיכאלוב כי בתקופה האחרונה יש שיפור מסוים: "הביקושים התגברו מעט מכיוון שההיצע מאוד קטן, ויש דרישה מצד אוכלוסייה צעירה לדירות. בנוסף, יש כניסה של אוכלוסיות דתיות בעיר ואפילו משקיעים דתיים מוכנים לקנות דירות, במידה ואלה נמכרות במחירים של עד 150 אלף שקל לנכס". לדבריה, תשואות של 7%-8% בגין השכרה אינן מחזה נדיר בערד, "אם כי הסך הכולל של התשואה השנתית אינו גבוה כמספר מוחלט, כך שאין הרבה משקיעים בערד למרות התשואה הגבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully